Kreatín

Kreatín

Príspevokod užívateľa Steve76 » 12.03.2011

k0sti radí:
Kolko kreatinu mam brat?
5g denne.

Kedy mam brat kreatin?
Hocikedy, casovanie kreatinu nema takmer ziadnen vplyv na jeho ucinky.

Ale, ale, ale... a co ta "nasycovacia faza"?
Ziadna nie je potrebna. Telo sice potrebujem dosiahnut urcitu uroven nasytenia (a nasledne ju udrziavat), ale 5g denne je postacujuce.

Aky typ kreatinu mam kupit?
100% monohydrat - overeny, najlacnejsi, najviac testovany, najviac podlozeny vyskumami.
Kupou inych len vyhadzujes peniaze, ucinok bude maximalne rovnaky ako u monohydratu (moze byt aj horsi).

Od akej znacky mam kupit kreatin?
Od ktorej chces. Monohydrat je monohydrat. Vyberaj podla ceny, ak mas nejake euro navyse mozes zobrat Creaupre (viacero znaciek ich ma v ponuke, staci troska pohladat)... resp. kup ten co ma na obale najsvalnatejsieho pure natty sportovca.

Mam brat kreatin kazdy den, aj ked netrenujem?
Ano, na udrzanie nasytenia tela je potrebna pravidelna suplementacia.

Narastu mi z kreatinu svaly?
Nie... resp. nie priamo. Kreatin ti moze pomoct byt trocha silnejsi v treningoch (zvysenim ATP), co z dlhodobejsieho hladiska moze viest k narastu svalovej hmoty.

S cim mam brat kreatin? Kamarat mi odporucal mangovo-papayovo-pomarancovy dzus.
Ber ho s cim chces, ale vysledok bude rovnaky.

Mam cyklovat kreatin?
Prave naopak. Pre vyuzitie ucinkov kreatinu je potrebna dlhodobejsia, pravidelna suplementacia a cyklovanim sa zbytocne narusi.

Co ak mi kreatin nezabera?
Dal si si pred treningom kreatin, ale nepodarilo sa ti pridat 10kg na bench? V takom pripade si precitaj tento prispevok znova.
Ak uzivas kreatin pravidelne, dlhodobo a nebadas ziadne rozdiely v treningoch, je mozne ze tvoje telo na suplementaciu nereaguje. Toto sa tyka urciteho percenta populacie a nejde to ovplyvnit. Skus kreatin vysadit a ak sila ostane stale rovnaka, mozes kreatin prestat brat... nechces predsa vyhadzovat peniaze.
Na uvod: monohydrat ci creapure monohydrat? nemec (creapure) je o nieco lepsi.. na znacke nezalezi je tam iba iny obal... a staci brat 5g denne bud po treningu alebo rano nalacno

KOMU NEROBÍ PROBLÉM ANGLIČTINA, TU MÁTE ZHRNUTÉ VŠETKO POTREBNÉ O KREATÍNE:
http://www.youtube.com/watch?v=eLRbUHAfkV0
http://www.youtube.com/watch?v=l67vH_NvFp4

KREATÍN

Čo je kreatín?

Kreatín je chemická látka, ktorá sa nachádza v ľudskom tele, najmä vo svaloch. Telu ho môžeme dodať potravou, množstvo kreatínu sa nachádza v rybách a červenom mäse. Kreatín sa však vyrába aj v laboratóriách a ten je určený športovej populácii. Kreatín sa používa predovšetkým na zlepšenie výkonu a nárastu svalovej hmoty. Využívajú ho najmä silový športovci a atléti (šprintéri). Je vedecky dokázané, že užívaním kreatínu výrazne stúpa krátkodobá výbušná sila. Je veľmi rozšírený medzi kondičnými, ale aj profesionálnymi športovcami. Po zistení, že v kombinácii so sacharidmi sú účinky kreatínu ešte výraznejšie, prudko stúpla produkcia špeciálnych športových nápojov. O popularite užívania takýchto produktov hovorí aj číslo 4 000 000 kg. To je množstvo kreatínu, ktorý skonzumujú ročne Američania. Vegetariáni majú množstvo kreatínu v tele na nižšej úrovni, preto suplementáciou tohto produktu dosahujú výborné výsledky.

Aké sú účinky kreatínu?

Kreatín sa podieľa na vytváraní energie pre pracujúce svaly, tým, že zvyšuje tvorbu adenozín triphosphate (ATP). Tým sa zvýši sila a tá má priamy vplyv na hypertrofiu svalstva. Kreatín je jeden z najefektívnejších doplnkov výživy podporujúci rast svalovej hmoty! Nie všetky druhy svalov reagujú na suplementáciu kreatínom. V ľudskom tele sa nachádzajú dva druhy svalových vlákien. Pomalé a rýchle. Rýchle, ako už z názvu vyplýva vykonávajú krátke výbušné pohyby a práve tie potrebujú na svoju prácu kreatín. Pri špecifických druhoch športov, ktoré do práce zapájajú pomalé svalové vlákna (vytrvalostné behy, cyklistika...) sa užívanie kreatínových doplnkov neodporúča.

Ako kreatín správne dávkovať?

Pri užívaní je dobré absolvovať tzv. nasycovaciu fázu, čo v praxi znamená krátkodobé zvýšené množstvo kreatínu prvých 5 dní (cca 20-30g), neskôr stačí udržiavacia dávka do 10 g denne. Prebytok kreatínu si telo bez problémov vylúči močom. Ako transportná látka sa odporúča kreatín užívať spolu s doplnkami, s vysokým glykemickým indexom, ako je napríklad dextróza. Nikdy si nepripravujte dávku dopredu. Kreatín, ktorý sa nachádza dlhodobo v tekutine sa mení na neúčinnú látku. Po absolvovaní šesť týždňového cyklu sa odporúča štvortýždňová prestávka v užívaní. Pri nových formách keratínových suplementov už dextrózu nepotrebujete, pretože výrobcovia do svojich produktov už transportný systém zakomponovali.

Funguje kreatín na každého?

Nie každý reaguje na suplementáciu kreatínom. Odhaduje sa, že medzi 20-30% populácie bude užívanie kreatínu neúčinné. Niekedy však stačí dodržiavať určité zásady. Počas užívania ho vždy konzumujte s jednoduchými sacharidmi. Počas aplikácie kreatínu zvýšte užívanie vitamínov skupiny B. Odborníci však varujú na neúmerné a chronické užívanie jednoduchých sacharidov v domnení, že zlepšia absorpciu kreatínu. Dôležitým aspektom je, kedy sa tieto sacharidy konzumujú. Ďalším dôležitým aspektom je hladina svalového kreatínu. Osoby s prirodzene vysokou hladinou reagujú na suplementáciu kreatínom horšie a majú z neho menší prospech. Naopak, vegetariáni reagujú už na malé dávky veľmi dobre. Vedecké štúdie ukazujú, že kreatín je menej účinný u starších ľudí. Počas jeho užívania je dobre sa vyhýbať kofeínu a alkoholu, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňujú efektívnosť kreatínu.

Aké druhy kreatínu poznáme?

1. Kreatín monohydrát
Je považovaný za najbežnejší zo všetkých kreatínových foriem. Keď je molekula kreatínu zmiešaná s vodou, stane sa kreatín monohydrátom. Zloženie kreatínu monohydrátu je takmer vždy 88% kreatínu a 12% vody. Je momentálne najkonzumovanejšou formou vo svete. Sú dva typy kreatínu monohydrátu. Za „lepší“ typ kreatínu sa dá považovať kreatín vo forme prášku. Kryštalizovaný kreatín monohydrát je ľahšie rozpustný a teda, aj lepšie vstrebateľný. Práškový kreatín monohydrát je o niečo drahší než hrudkový. V niektorých prípadoch sa kreatín považuje za hlavnú príčinu rastu svalovej bunky. Kreatín vo svaloch viaže vodu a to sa prejavuje na vzhľade svalov. Niekedy vplyv kreatínu monohydrátu môže spôsobovať kŕče. Je to tým, že kreatín monohydrát viaže vodu a teda zavodňuje. Kreatínu monohydrátu, alebo inej formy kreatínu je avšak v tele mierny nedostatok a teda z celkového hľadiska nie je kreatín monohydrát nadbytočný.
Kreatín má však aj svoje nevýhody:
• Nie je tak efektívny, ako iné druhy
• Je závislý na iných živinách potrebných na prepravu
• Vzhľadom k tomu, že je hydrofilná látka, nepreniká do lipidovej vrstvy.
• Spôsobuje nadúvanie

2. Kreatín citrát
Výborná rozpustnosť vo vode je jedným z dôvodov popularity citrátu. Kreatín citrát je produktom kyseliny citrónovej s molekulami kreatínu. Teória hovorí, že kombinácia kyseliny citrónovej a kreatínu poskytuje relatívne väčšiu svalovú energiu, ako citrát sám. Avšak tieto teórie nie sú prakticky dokázané.
Nevýhody kreatínu citrátu:
• Úroveň kreatínu je o 40% nižšia, než v kreatíne monohydráte
• Kreatín citrát je oproti monohydrátu drahší

3. Krealkalyn:
Krealkalyn je kompletne stabilná forma kreatínu, ktorá sa dostane do krvného obehu a následne do svalov neporušená a v plnej kvalite i množstve. V dnešnej dobe existuje len jedna technológia výroby zaručujúca 100 % využiteľnosť a žiadne vedľajšie účinky, a tým je produkt Krealkalyn. Zaručuje 10x vyšší efekt v porovnaní s obyčajným kreatínom.
Krealkalyn vďaka svojej 100 % čistote a využiteľnosti nevyžaduje žiadnu plniacu fázu, žiadne cyklovanie a k dosiahnutiu maximálneho účinku stačí denná dávka 1,5 g.
Patentovaná pH-Correct "vyrovnávacia" technológia výroby Kre-Alkalynu® zaručuje, že kreatín sa v tekutinách už nepremieňa na kreatinín vďaka pH vyššiemu než 12! Všetky ostatné kreatínové produkty bežné na trhu majú pH faktor nižší než 7, t. z. , že sa premieňajú na kreatinín v tekutinách. Krealkalyn zaručuje všetky výhody kreatínu bez akýchkoľvek vedľajších účinkov! Nepremieňa sa na kreatinín - tzn. žiadne nehrozia vedľajšie účinky a je 100% využiteľný. Zaručuje okamžité výsledky! Účinok je poznať už po prvej dávke - žiadne počiatočné (plniace) fázy! Zaručuje nižšiu cenovú náročnosť, je 10x silnejší než tradičný kreatín a viditeľné výsledky sú poznať už pri 1,5 g dennej dávky. Neutralizuje kyselinu mliečnu - tým umožňuje dosiahnutie omnoho vyšších výkonov!

4. Kreatín fosfát:
Keď sa kreatín spojí s molekulami fosfátu vznikne kreatín fosfát. To je najideálnejší zdroj adenozín tri phosphatu a dodáva viac energie pre kulturistov a športovcov. Typické vlastnosti kreatínu fosfátu je, že na rozdiel od iných kreatínov nezavodňuje a vďaka väzbe na fosfor je oveľa ľahšie stráviteľný a teda je jeho užívanie efektívnejšie. Je málokedy vyrábaný ako čistá substancia a väčšinou do neho pridávajú iné účinné látky, ako napríklad látky podobné inzulínu a rastlinné steroly.
Nevýhody kreatínu fosfátu:
• Je zistené, že je menej účinný v porovnaní s monohydrátom
• Je drahý

5. Kreatín malát:
Ako už názov napovedá, na kreatín sa viaže kyselina maleínová. Malát má väčší potenciál, ako monohydrát. Kyselina maleínová, je jedným z medzistupňom Krebsovho cyklu, dokáže podstatne rýchlejšie dodávať energiu do svalu. U citlivých jedincov menej dráždi tráviaci trakt. Oveľa výraznejšie ovplyvňuje produkciu ATP ako zdroja okamžitej energie pre sval. Má vyššiu biologickú využiteľnosť a viac podporuje aj vytrvalostnú výdrž.

6. Kreatín Ethyl Ester - CEE:
Kreatín je tvorený väzbou esteru molekúl kreatínu. Ide o verziu ďaleko dokonalejšiu a jeho postup bunkovou membránou je efektívnejší. Tento druh bol vytvorený v lekárskom centre University of Nebraska zmiešaním kyseliny s alkoholom. Aký je rozdiel medzi klasickým kreatínom a kreatín ethyl esterom? Zjednodušene povedané, základným rozdielom je úprava označovaná, ako esterifikácia, ktorá výrazne pozmenila vlastnosti kreatín monohydrátu. Táto na prvý pohľad jednoduchá, ale z hľadiska účinku rozhodujúca zmena, zvýšila schopnosť kreatínu ľahko a bezproblémovo prenikať do svalovej bunky, kde môže pôsobiť omnoho výraznejšie a účinnejšie.

autor textu: http://www.kulturistika.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Kreatín zakúpite tu: http://www.protein.sk/kreatin-c-47_18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Užívateľov profilový obrázok
Steve76
Odbornik
Príspevky: 2454
Dátum registrácie: 14.02.2011
Cash on hand: Locked
Bolo mu ďakované: 5 krát
Kontaktovať užívateľa:


Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa braninho » 15.03.2011

počujte Kre Alkalyn netrba davať po treningu?
Užívateľov profilový obrázok
braninho
Príspevky: 795
Dátum registrácie: 10.10.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa cayman » 15.03.2011

ja som daval aj po TG
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Odbornik
Príspevky: 6843
Dátum registrácie: 27.01.2008
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa TheDarkMucko » 15.03.2011

jasne, že môžeš dávať... ;) ja mam tento a uzivam 3tbl pred treningom a po treningu si dam radsej protein a glukozu ako zbytocne minat tabletky... neni to CM takze netreba davat ziadnu "nasycovacku" ... ale skor som zastancom toho, ze treba skusit ako to na tebe funguje... daval som aj 2 tbl pred 2 tbl po a nemalo to ziadny efekt...
TheDarkMucko
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa braninho » 15.03.2011

čiže ekd dam 2 rano a 3 pred tg tak to bude oks?
Užívateľov profilový obrázok
braninho
Príspevky: 795
Dátum registrácie: 10.10.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa TheDarkMucko » 15.03.2011

a načo to budeš dávať ráno? skús jaký silný budeš s 3mi pred tréningom... netreba plytvať doplnkami... :)
TheDarkMucko
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa braninho » 15.03.2011

však ja sa len pytam ked to tam je vyššie napísané :D nepomožu tie dve tablety lepšiemu naberaniu?
Užívateľov profilový obrázok
braninho
Príspevky: 795
Dátum registrácie: 10.10.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa cayman » 15.03.2011

nedaval by som cisto len pred TG, daj aj po...skusal som ist aj tak ze len pred TG ale neni to ono, efekt nebol taky ako ked som daval aj pred aj po...aj v netreningove dni davaj..
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Odbornik
Príspevky: 6843
Dátum registrácie: 27.01.2008
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa TheDarkMucko » 15.03.2011

myslím, že lepšie spravíš, keď si okrem ovsených vločiek dáš ešte aj proteín na ráno ako ten kreatin.. a ked to robis tak si tam este nieco pridaj ... :D lebo jesť treba! :D myslim, ze tri pred treningom budu dost... ale ked chces nieco citat tak tu mas pdf-ko :D
Final Study CreAlkalyne vs CM
TheDarkMucko
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa Lyandrol » 15.03.2011

ja si myslim ze je to uplne jedno kedy si to bude davať, ja osobne by som daval 3 pred a 3 po
Lyandrol
Moderator
Príspevky: 14234
Dátum registrácie: 07.05.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Anabolic city
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa shecu » 16.03.2011

cauko chcem sa opytat, aky dobry kreatin poznate a s akym mate skusenosti vy, aky by ste mi popripade odporucili v cenovej relacii 30-45 eur?
dik za radu
shecu
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 01.11.2010
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa TheDarkMucko » 16.03.2011

http://www.protein.sk/pure-kreatin-scit ... p-846.html" onclick="window.open(this.href);return false;
klasicky kreatin monohydrat...

k tomu glukozu pre lepsiu vstrebatelnost... a zvysne peniaze mozes investovat do proteinu 8)
TheDarkMucko
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa shecu » 16.03.2011

v pohode vyzera byt len to davkovanie ma rozosmialo, pise tam ze mam vydelit svoju vahu tromi a dostanem priblizne hodnotu 33. tam pise ze maximum dennej davky je 10 g. tak som z toho trochu kkt, tak babo rad
shecu
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 01.11.2010
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa shecu » 16.03.2011

chcem este vediet jednu vec, kamos ma dobry zaklad- stavba tela. chce pribrat co pre to musi urobit?ma si kupit kreatin alebo ako. dik za radu
shecu
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 01.11.2010
Cash on hand: Locked

Re: Kreatín

Príspevokod užívateľa TheDarkMucko » 16.03.2011

davkovanie je 3x10g(rano,obed, vecer) pocas prveho tyzdna(nasycovacka)... potom to znizis na 3x5g a udrziavas...(udrziavacka) co sa tyka kamosa.. posli ho sem ;) ved aj on vie pisat ... na vsetky otazky dostane odpoved.. ale kreatin zaciatocnikovi je zbytocny... gainer radšej
TheDarkMucko
Cash on hand: Locked


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných