Články o strave

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa Liqvidko » 03.08.2015

Je kysly. Rovnako ako kysla kapusta. Po konzumacii kyslich potravin telo reaguje opacne, tj tvori zasady aby vyrovnal ph.
Užívateľov profilový obrázok
Liqvidko
Príspevky: 940
Dátum registrácie: 30.03.2007
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:


Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa janciny » 21.05.2016

Je rozdiel medzi pojmami "kysla" a "zasadita" strava (kysla od slova kyselina, teda v zavislosti na ph) a "kyselinotvorna" a "zasadotvorna" strava.
Ci je strava/potravina "kysla" alebo "zasadita" sa urcuje podla ph nameraneho priamo strave/potravine PRED JEJ KONZUMACIOU.
Ci je strava/potravina "kyselinotvorna" alebo "zasadotvorna" sa urcuje na zaklade toho, aky stav v tele vyvola PO STRAVENI, respektive ako v tele reaguje.

Skvely priklad je spominany citron : samotny citron je velmi kysly (ph =2-3). Po straveni ale posobi v tele zasadotvorne. :)
Som s5!
Konečne :)
Užívateľov profilový obrázok
janciny
Moderator
Príspevky: 1231
Dátum registrácie: 15.02.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Prešov
Poďakoval: 34 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa Endo » 21.05.2016

Je rozdiel medzi pojmami "kysla" a "zasadita" strava (kysla od slova kyselina, teda v zavislosti na ph) a "kyselinotvorna" a "zasadotvorna" strava.
Ci je strava/potravina "kysla" alebo "zasadita" sa urcuje podla ph nameraneho priamo strave/potravine PRED JEJ KONZUMACIOU.
Ci je strava/potravina "kyselinotvorna" alebo "zasadotvorna" sa urcuje na zaklade toho, aky stav v tele vyvola PO STRAVENI, respektive ako v tele reaguje.

Skvely priklad je spominany citron : samotny citron je velmi kysly (ph =2-3). Po straveni ale posobi v tele zasadotvorne. :)
Hlavne je rozdiel týždeň a 9 mesiacov. Po týždni si to daný človek, na ktorého príspevok reaguješ ešte pravdepodobne prečíta. No po 9 mesiacoch je to už minimálne otázne. :lol: :lol:
Eat clean today, feel great tomorrow.
Endo
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 14.12.2014
Cash on hand: Locked

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa janciny » 21.05.2016

Ak nie jemu, tak to snad pomoze niekomu dalsiemu :007
Som s5!
Konečne :)
Užívateľov profilový obrázok
janciny
Moderator
Príspevky: 1231
Dátum registrácie: 15.02.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Prešov
Poďakoval: 34 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa zvratkyakrv » 07.08.2016

Dosť som sa pobavil o detoxikáci organizmu:
"These melonheads think that juicing allows the body to absorb nutrients better....
...This is probably why a good number of these women and men haven't pooped since the last quarter moon." :twisted:
Link: https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/ ... -you-pudgy" target="_blank" target="_blank" target="_blank
zvratkyakrv
Príspevky: 732
Dátum registrácie: 10.12.2014
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 3 krát
Bolo mu ďakované: 4 krát

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa norbert99 » 14.06.2017

Quinoa

Quinoa-Puffs.jpg
Quinoa-Puffs.jpg (27.62 KiB) 930 zobrazení
quinoa-rastlina.jpg
quinoa-rastlina.jpg (47.1 KiB) 930 zobrazení
Poznáte túto výnimočne zdravú surovinu? Jedná sa o takzvanú pseudoobilninu, ktorá sa vzhľadom podobá kuskusu. Raritou pre túto postravinu je, že obsahuje všetkých 9 esenciálnych aminokyselín. Quinoa je tiež bohatá na mangán, horčík, tryptofán, kyselinu listovú a fosfor, čo by malo byť súčasťou každodennej zdravej stravy.
Už len jedna šálka obsahuje 8g bielkovín, 5g vlákniny, 15% odporúčanej dennej dávky (DV) železa, 30% DV horčíka, 19% DV kyseliny listovej a omega-3 mastné kyseliny pre zdravé srdce.
Síce to nieje obilnina ale dá sa z nej spracovať múka. Výhodou je že neobsahuje lepok a práve preto je vhodná aj pre celiatikov.
Poznáme ju v troch druhoch a to ako: biela, červená, čierna.
stiahnuť.jpg
stiahnuť.jpg (32.8 KiB) 930 zobrazení
Ako ju správne pripraviť?
Na pripravu tohto zázraku z Južnej Ameriky vám postačí poznať postup prípravy ryže. Je potrebné dodržať pomer jedna šálka Quinoi a dve šálky vody, poprípadne vývaru.
Postup: Na rozpálený olivový olej pridáme Quinou a zľahka orestujeme, zalejeme vodou/vývarom, osolime a dusíme cca 20 minút, potom ju premiešame. Môžte to servírovať ako prílohu, ale taktiež aj ako súčasť teplých alebo studených raňajok.

1012689_cokoladova-quinoa-2_image_620.jpg
1012689_cokoladova-quinoa-2_image_620.jpg (43.93 KiB) 930 zobrazení
norbert99
Moderator
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 10.03.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu ďakované: 4 krát

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa norbert99 » 04.07.2017

Pšeno ako super potravina
proso.JPG
proso.JPG (11.89 KiB) 875 zobrazení
Pšeno sa získava odstránením šupiek z prosa. Proso patrí k najstarším kultúrnym plodinám. Údajne pochádza z Číny, východnej Ázie a Indie a v týchto krajinách sa radí medzi jedno z piatich posvätných zŕn. Čím si zaslúžilo túto slávu? Čo tak tým že má priaznivý pomer makroživín: sacharidov 70 %, bezlepkových obilnín je 10 %. Z mikrožívín je vzácne vďaka obsahu B-komplexu, draslíka, horčíka, železa a zinku. Má glykemický index 50. Vďaka strednému glykemickým indexu je vhodné pri chudnutí a pre diabetikov, keďže nerozkolíše hladinu glykémie a tým nevyvoláva častý pocit hladu. Práve naopak, pekne a nadlho zasýti. Jedna chybička že obsahuje viac tukov ako lepkové obilniny – 4 %.

Na vaše telo má veľmi priaznivé účinky pre jeho vysoký obsah železa , (chudokrvným ľuďom) spevňuje kosti. Taktiež je užitočný pre žalúdok (keďže pšeno je zásadité, možno ho považovať za liek pri žalúdočných problémoch spôsobených prekyslením), ďalej je to prospešné aj pre pankreas a slezinu, zubom, nechtom a vlasom(spevňuje ich pre obsah zinku), pre obličky (posilňuje ich) a taktiež nedáva šancu únave a depresiám, zlepšuje imunitu.

Má horkejšiu chuť, avšak ak sa jej obávate dá sa znížiť 1 -3 krát prepláchnutím teplou vodou. Môžte si ho pripraviť na rôzne spôsoby ( sladko, slano...). Ako vhodná kombinácia k pšenu sú oriešky, ovocie, spojení z mliekom ako kaša na raňajky.

Tak čo aj vás očaril a idete si ho zakomponovať do vášho jedálnička?
pseno_01.jpg
pseno_01.jpg (35.77 KiB) 875 zobrazení
norbert99
Moderator
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 10.03.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu ďakované: 4 krát

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa Rado9 » 10.07.2017

Čo vravíte na stravu tzv. americku? https://estavisa.sk/ako-chuti-usa/ Ja som tam bol a jedol som často kraba na rôzne spôsoby pripraveneho, takisto aj tie ich cheescaky a myslím, že mi to z hladiska svalovej hmoty neuškodilo
Rado9
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 10.07.2017
Cash on hand: Locked

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa Minimie » 11.07.2017

Čo vravíte na stravu tzv. americku? https://estavisa.sk/ako-chuti-usa/ Ja som tam bol a jedol som často kraba na rôzne spôsoby pripraveneho, takisto aj tie ich cheescaky a myslím, že mi to z hladiska svalovej hmoty neuškodilo
Možno nerozumiem ja... ale je jedno či je to strava slovenská, americká, japonská, ak žerieš ako prasa, priberieš. Základ je výdaj=príjem.
Minimie
Osobná trénerka
Príspevky: 321
Dátum registrácie: 13.03.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu ďakované: 21 krát

Re: Články o strave

Príspevokod užívateľa norbert99 » 17.07.2017

Jednoduché zmeny pre zlepšenie stravovania

Stravovanie sa nemusí byť náročné. Mnohí z nás sa pozerajú na vytvorenie rozumného a účinného stravovacieho plánu, ale nechcú ho prijať a používať. Našli ste sa v počítaní kalórií, jedení len polovicu dňa a v snahe znižovať porcie jedla?
Čokoľvek si zvolíte a akékoľvek sú vaše ciele, sú tu niektoré základné zásady, ktoré treba dodržiavať pri zdravom stravovacom pláne. Ak si raz tieto pravidlá osvojíte, pre vaše konkrétne potreby to bude jednoduché.
Nižšie je uvedených osem zásad kedy pristupovať k jedlu a výživovým potrebám. Teraz je čas naučiť sa skutočnosti o plánovaní stravy.
Screenshot_11.jpg
Screenshot_11.jpg (16.91 KiB) 773 zobrazení
1: Bielkoviny
Zahrnutie bielkovín vyzerá ako samozrejmá možnosť, musíte sa však pozrieť na váš súčasný stravovací plán a zhodnotiť vaše stravovacie návyky.
Prijímate skutočné bielkoviny? Užívate príliš veľa bielkovinových doplnkov? Rozdelili ste si dostatočné množstvo bielkovín v priebehu dňa? Prijímate veľké množstvo bielkovín?
Všetky tieto otázky sú opodstatnené a majú zmysel, keď ich správne zanalyzujete.
Požiadavka: Denne prijmite jeden gram bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti, aby ste začali. Uistite sa, že väčšina vášho bielkovinového príjmu je z celých potravín.
Celé potraviny sú: kura, chudé mäso, grécky jogurt, vajcia, nízkotučné syry a mlieko.
Užívanie niektorých doplnkov je dobré, ale mali by sa užívať až keď skončíte tréning, a v čase kedy potrebujete vhodný a rýchly príjem bielkovín, pretože nemáte k dispozícii žiadne skutočné potraviny.

Screenshot_10.jpg
Screenshot_10.jpg (12.54 KiB) 773 zobrazení
2: Tuky
Väčšina ľudí verí, že odstránenie toľko tuku z ich stravy, ako je možné je jedinou cestou k diéte. To, že konzumujete menej tuku znamená, čím sa premieňa na menej telesného tuku nie je pravdou. Pozitívne účinky tuku a to, ako môžu doplniť váš tréning je uvedené nižšie.
Požiadavka: Výhody vrátane regulácie hormónov, produkcie energie a indukcie sýtosti, zdravých tukov ako je avokádo, olivový olej, orechové maslo a zmiešané orechy vám pomôžu dosiahnuť vaše ciele. Keďže jeden gram tuku obsahuje viac ako dvojnásobné množstvo kalórií bielkovín, potrebuje udržiavať váš príjem s mierou. Vyskúšajte a zamerajte sa od 0.5 do 0.8 gram tukov na kilogram telesnej hmotnosti.
Screenshot_9.jpg
Screenshot_9.jpg (12.3 KiB) 773 zobrazení
3: Pridajte sacharidy
Sacharidy sa vždy konzumovali a uspokojovali. Dali nám energiu, živiny a uspokojenie. Teraz sa zdá, že sa zmenili na negatívne. Sacharidy sú teraz všade trápením ľudí, ktorí chcú schudnúť. Nevieme si už vychutnať chlieb bez pocitu viny alebo potreby zdvojnásobiť naše cvičenia vo fitku.
Požiadavka: Ironicky, sacharidy sú dobré! Sacharidy sú našim uprednostňovaným zdrojom energie, a hoci nie sú nevyhnutné, v mnohých ohľadoch sú potrebné pre atlétov a cvičencov, ktorí by chceli pribrať na objeme. Skúste dva gramy sacharidov na kilogram telesnej hmotnosti počas štyroch týždňov a potom si to upravte tak, ako chcete pre vaše konkrétne ciele.
Screenshot_8.jpg
Screenshot_8.jpg (18.49 KiB) 773 zobrazení
4: Jedenie po celý deň
Existuje viac než niekoľko stravovacích stratégií, ktoré podporujú účinnosť ako jediný spôsob, ktorým robiť veci. Prerušovaná hladovka a jedenie všetkého, čo sa do vás zmestí (IIFM) je len pár, ktorý používa extrémne opatrenia na podporu marketingu a cieľových sľubov. Zdá sa, že každý rok sa objavujú všetky typy nových a vylepšených spôsobov stravovania, ale aké úspechy boli skutočné?
Požiadavka: Postupujte podľa jednoduchého akčného plánu. Podľa takého, ktorý nie je trendom alebo najnovšou marketingovou kampaňou, ktorá sa snaží predať všetko, čo je rýchlym riešením. Jedzte vyvážené, výživové jedlá rozdelené počas celého dňa. Konzumujte dostatok bielkovín, sacharidov a tukov, ktoré obsahujú všetky požadované denné živiny. Urobte to bez extrémnych opatrení alebo dlhého obdobia hladovania a konzumovania všetkého, čo chcete.
Screenshot_7.jpg
Screenshot_7.jpg (12.53 KiB) 773 zobrazení
5: Jedzte dosť
Každý, kto sa snaží nabrať svaly vám povie, že konzumuje veľa jedla, ale nemôže pribrať ani trochu váhy. Keď opisuje svoju cestu k naberaniu svalov, pôsobí ako keby bol vyšetrovaný.
Požiadavka: Ak je vašim cieľom nabrať svalovú telesnú hmotnosť, potom napíšte všetko, čo konzumujete počas troch dní
Pozrite sa na to, čo ste napísali a uvidíte či to bolo dôsledné.
Ak to vyzerá dostatočné k splneniu vášho cieľu, tak to obsahuje všetky z vyššie uvedených kritérií.


6: Obmieňajte živiny
Vo väčšine stravovacích plánov musíte jesť rovnakú vec každý jeden deň bez zmeny. Je pravda, že je skvelé mať niektoré jedlá každý deň. Obmieňanie vašej stravy je dobré pre vaše zdravie, pretože môžete získať kompletné živiny konzumovaním rôznych potravín.
Požiadavka: Vyskúšajte rôzne druhy ovocia a zeleniny. Zmeň zdroje bielkovín z mäsa na rôzne druhy rýb.
Rôzne druhy orechov, olejov a mastných rýb pre esenciálne tuky. Čím je vaša strava pestrejšia a rôznorodejšia, tým viac budete mať úžitok zo širokej rôznosti živín.



7: Čísla
Mnoho ľudí počíta každý kúsok, kalóriu a gram, ktorý ide do ich úst. Ľudia si vedú podrobné zoznamy, tabuľky a využívajú viacero aplikácií, ktoré im pomáhajú dosiahnuť ich želaný cieľ. Ich spôsoby sa zdajú byť nedostatočné a preto hľadajú ešte viac spôsobov ako sledovať každú ich činnosť jedenia.
Požiadavka: Niekedy sa tak stratíte v myšlienke vecí, že strácate pohľad na veľký obraz. Akonáhle budete mať stravovací plán na mieste, dajte mu množstvo času na dosiahnutie účinku. Ak cítite potrebu sledovať ho, potom je to v poriadku, ale nebuďte na seba tak tvrdí. Potrebujete umožniť kolísanie, aby plán fungoval.

8: Budete robiť chyby
Zdá sa, že jednotlivci majú úplný alebo žiadny postoj, buď idú na plnú rýchlosť alebo sú v kľude. Zvyčajne sú to ľudia, ktorá začínajú všetko v pondelok. Nezameriavajte sa na optimálne prostredie a konečné výsledky, aby ste začali.
Požiadavka: Ak sa chystáte začať s novým stravovacím plánom, potom začnite teraz. Na čo čakať?
Ďalšou stratégiou je, že kedykoľvek máte zlý deň jedenia, len sa chyťte tam, kde ste prestali. Nezahoďte celý deň a nezačínajte to celé odznova. Pozbierajte kúsky a vráťte sa späť.
Screenshot_12.jpg
Screenshot_12.jpg (18.03 KiB) 773 zobrazení
Stojí to za to
Vytvorenie si zdravého stravovacieho plánu pre akýkoľvek dôvod by nemalo byť príliš komplikované. Urobte jednoduché, ale zámerné kroky a nastavte svoj plán do pohybu. Urobte to bez premýšľania nad každým detailom. Využite tieto zásady, aby ste sa oslobodili od mentality počítania stravy a tak si užívali svoje úspechy a cieľovú cestu.
norbert99
Moderator
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 10.03.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu ďakované: 4 krát


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných