vitamin E

vitamin E

Príspevokod užívateľa Chaskar » 26.01.2017

Pokiaľ hľadáte spôsob ako podporiť hojenie rán po popálení alebo ako omladiť pokožku, môžno tým správnym spôsobom je práve vitamín E. V tomto článku sa dočítate základné informácie o vitamíne E, aké sú jeho účinky a prečo je ho v tele potreba. Taktiež sa dozviete z akých potravín ho získať a čo sa môže stať, keď ho máte v tele nedostatok.


Vitamín E je v tukoch rozpustná látka, ktorá sa môže ukladať do zásoby v pečeni, tukovom tkanive, srdci, svaloch, semenníkoch, maternici a nadobličkách. Patrí medzi tokoferoly, ktorých základnou štruktúrou je tokol. Rozoznávame α, β, γ, δ tokoferoly, ktorých účinok závisí od počtu metylových skupín. Najúčinnejší je α tokoferol. Biochemický význam vitamínu E nie je zatiaľ úplne známy, no vo všeobecnosti sa akceptuje názor, že tokoferoly pôsobia ako antioxidačné látky.

Funkcia:

Vitamín E má veľmi dôležitú úlohu ako prírodne sa vyskytujúci antioxidant. Spolu s antioxidačnými vlastnosťami vitamínov A a C, majú v našom organizme veľmi veľký význam hlavne preto, že ochraňujú bunkové štruktúry a organické molekuly pred ich poškodením peroxidáciou. Štruktúra lipidov, ktoré obsahujú polynenasýtené vyššie karboxylové kyseliny vytvára vhodné podmienky pre lipoperoxidáciu. Lipoperoxidácia vedie k rozrušovaniu karboxylových kyselín lipidov a tým aj k poškodzovaniu membránových štruktúr buniek a tkanív. Vitamín E reaguje veľmi rýchlo s voľnými radikálmi, teda pôsobí ako vychytávač voľných radikálov, čím ochraňuje polynenasýtené vyššie karboxylové kyseliny.
Rozširuje cievy, zabraňuje zrážaniu krvi
Znižuje únavu
Podporuje hojenie popálenín
Omladzuje pokožku
Zvyšuje sexuálnu a fyzickú výkonnosť
Zmierňuje menštruačné problémy
Zdroje:

Rastlinné oleje
Obilné klíčky
Mlieko
Žĺtok
Pečeň
Vnútornosti
Mäso
Mandle
Lieskovce
Následky nedostatku:

Skrátenie polčasu prežitia erytrocytov
Zníženie aktivity imunitného systému
Poruchy a úbytok svalov
Poškodenie bunkových membrán
Anémia
Neplodnosť
Denná dávka:

Odporúčaná denná dávka pre deti je 5 – 12 mg a pre dospelých 12 – 16 mg. Spotrebované množstvo závisí od obsahu viacnásobne nenasýtených mastných kyselín v potrave, čo znamená že viac nenasýtené mastné kyseliny zvyšujú potrebu vitamínu E.
Prílohy
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (654.25 KiB) 317 zobrazení
Nikoho nenahovaram na uzivanie dopingu.moje vedomosti su cisto z vlastnych skusenosti bez akehokolvek tlaku na ostatnych.nezaoberam sa predajom AS,dakujem za porozumenie.neodpovedam na ziadne typy PM!
Užívateľov profilový obrázok
Chaskar
Príspevky: 1423
Dátum registrácie: 29.12.2016
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 63 krát
Bolo mu ďakované: 105 krát


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní