Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa UjoEgres » 13.08.2013

Wolker to vychytal [THUMBS UP SIGN]
UjoEgres
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 07.07.2013
Cash on hand: Locked


Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa bgano » 13.08.2013

ja pestujem pazitku aj zemiaky :D teraz mam dilemu co mam dat po TG ci zemiaky alebo pazitku, alebo nebodaj to mam zmiesat ? :O
Ak nevieš prečo pokračovať,spomeň si nato, prečo si začal !
Užívateľov profilový obrázok
bgano
Príspevky: 1449
Dátum registrácie: 22.12.2012
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Turzovka
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa antiSval » 14.08.2013

pazitku pred treningom ako nakopavac (pazitka je hlavna zlozka v Jack3d) ...a zemiaky pred spanim...nech mozu v noci klicit ked spis :shock: :D
"Svaly su zaklad rodiny." by Jurgen :D :D :D
Užívateľov profilový obrázok
antiSval
Príspevky: 2446
Dátum registrácie: 03.05.2007
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Bratislava

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa TaĎuri » 23.08.2013

Tak to ma fakt dokáže pobaviť takáto debata, normálne sa zdá ako keby niektorí ľudia objavili Ameriku že sú prekvapení že zemiaky sú jedlé. :DDDD
TaĎuri
Príspevky: 421
Dátum registrácie: 23.07.2012
Cash on hand: Locked

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa te5p » 13.09.2013

Položím aj ja jednu otázku, aj keď možno streľba naslepo :)

Jedná sa o vysoké dávky Vitamínu C
Narazil som na to v brožúre od Petra Tuharského s názvom Vitamín C a megaskorbická liečba -zabudnutý poklad (volne dostupné na internete)
Na 240 parafrázujem? Predpokladá sa, že účinky vitamínu C môžu mať z časti stimulačný charakter pre podporu nadobličiek a priamo sa podieľať pri tvorbe kortikoidných hormónov
(tie slúžia na kontrolu zápalu, metabolizmus cukrov, katabolizmus proteínov - teda vytváranie kortizolu)

Určite ste na tieto fakty narazili, viem že to je zanedbatelné % ktoré to ovplyvňuje (alebo lepšie povedané, takmer nič neovplyvňuje) ale nedalo mi to, keď som čítal v iných témach, ako sa ľudia boja "katabolizmu" a pritom sa sypú Cčkom :)

Inak skutočne pri vyšších dávkach Céčka máte pocit lepšej regenerácie a lahšieho priebehu napríklad svalovice? Osobne mám tiež problém s vyšším podielom kreatinkináz v krvi, a čo som sa prostredníctvom fóra bavil s nemenovaným kolegom, mám pocit že toto Cčko je "pre nás" zo zdravotných dôvodov prínosné.. Podám podrobnejšiu správu po najbližšej biochémií :)
My Better Is Better Than Your Better
te5p
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 26.04.2013
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Nitra
Poďakoval: 2 krát

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa berzerker » 02.10.2013

Ja dlhodobo davam 1 g cecka do treningoveho pitia spolu s bcaa za ucelom zmiernenia oxidativneho stresu vo svaloch - teda by sa mala zlepsit regeneracia.

A co sa jedovatych zemiakov tyka, niekde som cital, ze sa nemaju jest tie zelene lebo prave tie mozu obsahovat solanin :wink:
AA - Lab / vyziva / zdravie / trening / fitness * moja stranka na FB
Užívateľov profilový obrázok
berzerker
Príspevky: 901
Dátum registrácie: 07.01.2010
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 3 krát
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa Patricius » 02.10.2013

Neviem ci som spravne pochopil, pretoze C vitamin znizuje prave hladinu kortizolu. Kortizol je totizto hormon "stresu" a C vitamin odburava stres.

edit:
preveril som to a citujem:
Hepatitída vedie ku nedostatku vitamínu C. Stres spustí mechanizmus HVL-NNR spolu s vypustením veľkého množstva ACTH a kortizolu. Nadprodukcia honnonu vedie ku ďalšiemu zníženiu hladiny vitamínu C v plazme a vyčerpaniu vitamínu C v nadobličkách.
...iná zmienka o kortizole v spomenutej knihe nie je.
odoslane z SGS2
185cm/98kg
Veterán
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Príspevky: 179
Dátum registrácie: 08.08.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Trenčín, SK
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa pepo88 » 03.10.2013

Ja dlhodobo davam 1 g cecka do treningoveho pitia spolu s bcaa za ucelom zmiernenia oxidativneho stresu vo svaloch - teda by sa mala zlepsit regeneracia.

A co sa jedovatych zemiakov tyka, niekde som cital, ze sa nemaju jest tie zelene lebo prave tie mozu obsahovat solanin :wink:
ja som zasa cital ze cecko spomaluje rgeneraciu ked je davane po treningu.. zevraj volne radikaly zohravaju velku ulohu na zaciatku regeneracie po treningu
Je tažké si ísť za svojím cieľom,keď človek ešte vobec nevie čo chce,a aj tá najmenšia prekážka mu vie narobiť veľké problémy
https://www.facebook.com/PeterMuranOsobnyTrener?fref=ts
Sorry ak neodpisem na SS.Mam ich denne
Užívateľov profilový obrázok
pepo88
Moderátor: súťažný kulturista
Príspevky: 18843
Dátum registrácie: 05.01.2007
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Patricius » 03.10.2013

Dávam celý článok, čo som našiel tu:

Kód: Vybrať všetko

http://www.bbcenter.sk/clanky/veda-vyskum-medicina-odborne-clanky/clanok/efekt-vysokych-davok-vitaminu-c-na-svaly/
Efekt vysokých dávok vitamínu C na svaly

Scott Bayer a kol. (*) sledovali vo svojej štúdii 18 dospelých mužov.

Boli vytvorené dve skupiny, prvá skupina dostávala po dobu 14 dní pred testom a 4 dni po teste vysoké dávky vitamínu C (3g/deň). Druhá skupina dostala placebo. Test spočíval v jednorázovom cvičení, pri ktorom sledované subjekty vykonali 70 excentrických zhybov v lakťovom kĺbe svojou slabšou končatinou. Vedci zistili, že obe skupiny po zaťažení zaznamenali vysoký stupeň svalovej únavy, ale v skupine suplementovanej vysokými dávkami vitamínu C došlo k významnému poklesu svalovej únavy v prvých 24 hodinách po záťaži. Rozsah pohybu po zaťažení a svalová sila po teste poklesli a pokles bol v oboch skupinách na podobnej úrovni, bez významnejšieho vplyvu vitamínu C na tieto parametre. Skupine používajúcej vitamín C boli namerané nižšie hodnoty kreatínkinázy (CK) v prvých 48 hodinách po záťaži a došlo k udržaniu hodnôt CK po tomto čase. Pomer oxidovaného a celkového glutatiónu ako ukazovateľa oxidačného stresu bol významne zvýšený po 4 a 24 hodinách v skupine, ktorá používala placebo. V skupine suplementovanej vitamínom C nedošlo k významnej zmene v tomto sledovanom parametri.

Z výsledkov štúdie plynie, že vysoké dávky vitamínu C znižujú svalovú únavu po zaťažení, znižujú oxidačný stres a znižujú hladinu kreatínkinázy. Vysoké dávky vitamínu C nemajú významný vplyv na svalovú silu a obmedzenie rozsahu pohybu po zaťažení.

Poznámka k štúdii

Účinky vitamínu C sú širšej verejnosti pomerne dobre známe. Predložená štúdia sledovala efekt vitamínu C podaného vo vysokej dávke na parametre obzvlášť zaujímavé pre športovcov. Zníženie svalovej únavy je efekt, ktorý si zaslúži našu pozornosť. Jednak umožní športovcom skoršie zaťaženie ďalšou tréningovou aktivitou, jednak odpadá nepríjemný pocit celkovej únavy a bolestivosti po tréningovej záťaži. Zníženie oxidačného stresu je zaujímavé z pohľadu ochrany zdravia a prevencie negatívnych účinkov voľných radikálov. Zníženie hladiny kreatínkinázy poukazuje na ochranu svalovej hmoty, medzi riadkami je možno vytušiť antikatabolický potenciál vysokých dávok vitamínu C. Štúdia našu pozornosť obracia na pozitívne efekty vysokého dávkovania vitamínu C, ktoré bolo v minulosti často spochybňované.

Kód: Vybrať všetko

http://www.zzz.sk/?clanok=1324
Vitamín C zlepšuje účinnosť cvičenia po srdcovom infarkte

Kyselina askorbová, známejšia ako vitamín C, zlepšuje po srdcovom infarkte počas cvičenia reakciu vegetatívneho nervového systému. Ten kontroluje tep srdca a iné neúmyselné reakcie tela. Informuje o tom odborný lekársky časopis International Journal of Cardiology.

Dr. Kazuyo Kato a jeho kolegovia z lekárskej fakulty Nippon Medical School v Tokiu skúmali na 21 mužoch, ktorí mali infarkt, či kyselina askorbová ovplyvňuje reakcie vegetatívneho nervového systému na cvičenie. Mužov testovali najmenej raz za mesiac. Test spočíval v cvičení a užití či neužití kyseliny askorbovej. Mužov testovali vždy dva razy. Raz dve hodiny po tom, ako užili dva gramy kyseliny askorbovej a potom bez užitia kyseliny askorbovej.

Pri ľahšom cvičení sa krvný tlak a srdcový tep na základe toho, či účastník výskumu užil alebo neužil kyselinu askorbovú, neodlišovali. Avšak pri náročnejšom cvičení bola reakcia srdcového tepu oveľa vyššia po užití kyseliny askorbovej. To znamenalo lepšiu činnosť srdca.

Užitie kyseliny askorbovej taktiež zlepšilo zvýšenie srdcového tepu a spotreby kyslíka pri prechode z mierneho do vrcholového cvičenia. "Tieto výsledky naznačujú, že antioxidanty ako kyselina askorbová môžu ovplyvniť zotavenie sa z vegetatívnej disfunkcie zapríčinenej poranením vďaka nadmernému okysličovaniu a zlepšiť neznášanlivosť na cvičenie," usúdil Kato spolu s kolegami.

"Na to, aby sme zistili, či užívanie kyseliny askorbovej napraví poškodenie vegetatívneho nervového tkaniva, a či iné antioxidanty budú mať taký istý účinok ako kyselina askorbová, potrebujeme ešte ďalšie testy," dodal. Pacienti s chorobou srdca majú niekedy slabý vegetatívny nervový systém, avšak to, či anxioxidanty ako kyselina askorbová tento stav môžu zlepšiť, ostáva teda zatiaľ nejasné.
185cm/98kg
Veterán
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Príspevky: 179
Dátum registrácie: 08.08.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Trenčín, SK
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Paťo22 » 03.10.2013

Ešte k tím zemiakom :D teraz na biologii mame prave lulkovite 2-klicne rastliny .. Ten solanin, je pravdaze jed. Ale nachadza sa v kvetoch/plodoch (niesom si istý :D) ;) zemiak je koreň kvetu ak nahodou neviete - zásobná látka - škrob rastliny niečo ako pre nás glykogén.. Čiže ak ten učiteľ ci kto to bol mal namysli solanin a ludi ktori ho jedia, tak ho jedia iba raz :D a to z kvetu / plodov.. V zemiakoch ako takych. Škoda že nepozná niečo o rastlinach. Ale nehovorim že nevie nič o treningu ;) moj postreh..
Paťo22
Príspevky: 1296
Dátum registrácie: 14.08.2012
Cash on hand: Locked

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa Future » 28.01.2014

Celkom zaujímavý článok...
http://www.vitae.sk/velka-cholesterolova-loz
Future
Príspevky: 140
Dátum registrácie: 20.05.2009
Cash on hand: Locked
Bydlisko: PO

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Lupask » 10.12.2018

Položím aj ja jednu otázku, aj keď možno streľba naslepo :)

Jedná sa o vysoké dávky Vitamínu C
Narazil som na to v brožúre od Petra Tuharského s názvom Vitamín C a megaskorbická liečba -zabudnutý poklad (volne dostupné na internete)
Na 240 parafrázujem? Predpokladá sa, že účinky vitamínu C môžu mať z časti stimulačný charakter pre podporu nadobličiek a priamo sa podieľať pri tvorbe kortikoidných hormónov
(tie slúžia na kontrolu zápalu, metabolizmus cukrov, katabolizmus proteínov - teda vytváranie kortizolu)

Určite ste na tieto fakty narazili, viem že to je zanedbatelné % ktoré to ovplyvňuje (alebo lepšie povedané, takmer nič neovplyvňuje) ale nedalo mi to, keď som čítal v iných témach, ako sa ľudia boja "katabolizmu" a pritom sa sypú Cčkom :)

Inak skutočne pri vyšších dávkach Céčka máte pocit lepšej regenerácie a lahšieho priebehu napríklad svalovice? Osobne mám tiež problém s vyšším podielom kreatinkináz v krvi, a čo som sa prostredníctvom fóra bavil s nemenovaným kolegom, mám pocit že toto Cčko je "pre nás" zo zdravotných dôvodov prínosné.. Podám podrobnejšiu správu po najbližšej biochémií :)
skor si precitaj radsej toto
Vitaminy pre ekonomov: prehladova tabulka pozri http://goo.gl/Yc81Nj
Zoznam roznych vitaminovych preparatov aj s cenami, + zinok, D3, karotenoidy a horcik
Užívateľov profilový obrázok
Lupask
Príspevky: 128
Dátum registrácie: 14.09.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu ďakované: 3 krát

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa silný » 10.12.2018

:) a všimol si si, že reaguješ na 5 rokov starý post? :D
Vaše otázky, problémy, postrehy a iné dopyty smerujte prosím do príslušných tém a nie do mojej poštovej schránky
(nie preto, žeby som bol neochotný poradiť, ale to na čo sa pýtate, môže poslúžiť aj ostatným...)
Užívateľov profilový obrázok
silný
Príspevky: 6342
Dátum registrácie: 20.07.2015
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 111 krát
Bolo mu ďakované: 648 krát


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných