Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa cayman » 05.01.2013

Po treningu treba hned prijat cukry

Uz som sem do inej temy daval toto video, ale nevadi. Hovori o tom od 4-tej minuty, ale pre tych, co nevedia anglicky - George Farah (trener vyse 70 profi kulturistov) hovori, ze je hovadina davat okamzite po treningu cukry. "Ak si date sacharidy po treningu, znicili ste cely trening. Dovod, preco ideme do posilovne je zvysenie GH level (rastovy hormon) na najvyssiu moznu uroven. Len 25-30 min po treningu mate najvyssiu hladinu GH a sacharidmi to znicite. "
Preto firme Optimum Nutrition navrhol, aby vyrabali Hydro a odporuca ho ako najlepsiu vec po treningu a tiez po prebudeni. Bud Hydro, alebo BCAA. Sacharidy az 25 minut po treningu.
"Ak to takto budete robit, uvidite, ako vam rastu svaly, znizuje sa % tuku pri rovnakom jedle, ako stale jete. Preto prva vec ked sa prebudite, drzte sa prec od sacharidov, dajte si hydro alebo BCAA a az po 30 minutach sacharidy. To iste plati po treningu. Izolat nie je vhodny, lebo trva az 25min, kym ho telo vyuzije."

Ja osobne toto robim asi 2 mesiace, prvy mesiac som o tomto ani nevedel, len tak sam od seba som to zmenil a teraz po videni videa v tom pokracujem a myslim, ze vidim zmenu a nebudem uz davat sachre hned po treningu, takto mi to vyhovuje :007

To video nie je studia, nedavam sem ziadny vyskum ako ostatni, ale myslim, ze George Farah vie, co robi a co on povie je pre mna hotova vec a neriesim to dalej..



EDIT Pokracovanie:

Kardio
George odporuca chudym ludom, resp. ektomorfom robit kardio aj v objemovke (20 min). Dovod je ten, ze maju potom vacsiu chut jest a v konecnom dosledku viac naberu. Viac trva na robeni kardia v objemovke ako v diete. Ak ste v diete, mate mensi kaloricky prijem, nemali by ste robil privela kardia. S Kaiom nikdy nerobia viac ako 30min.
Kedy robit kardio?
:arrow: ak robite kardio, aby ste zjedli viac - hocikedy v priebehu dna.
:arrow: ak robite kardio kvoli diete - rano po zobudeni alebo hned po treningu. Ranne kardio s prazdnym zaludkom - NIE, treba dat hydro alebo BCAA (10+ g), lebo rano ma clovek najvyssiu hladinu kortizolu a ak by ste dali kardio bez toho, stracali by ste svaly. To si ale myslim, ze vacsina ludi tuto vie...A po treningu tiez, najprv bud hydro, alebo aspon 10g BCAA a az potom.
:arrow: ak kvoli zdraviu (kardiovaskularnemu systemu) - odporuca vecer, pred poslednym jedlom

Odporuca tiez tym, co sutazia byt vo forme aspon 2-3 tyzdne pred sutazou, aby mohli vyradit kardio.
Lebo vela ludi nechava kardio az do konca a potom sa nevedia nacukrovat, lebo nimi prejdu a nevyuziju sa ako by mali.
Nedava pred sutazou sachre uplne na nulu, ale napr. ak ma 6 jedal denne, da sachre len do 3 jedal, nech je telo OK. Ak prida sachre, ubere vodu a to sposobuje lepsie odvodnenie.

If you don't have abs in the offseason, don't call yourself a bodybuilder, cause you're not - Ak nemas v objemovke tehlicky, nehovor, ze si kulturista, lebo nie si

Cim zdravsi a lepsie vyzerajuci budete v objeme, ziskate viac svalov, ako ked sa sprasite, lebo ak mate vela vody a tuku, vase telo vam nedovoli nabrat viacej svalov. Cim menej tuku budete mat, tym viac svalov dokazete priberat rok co rok. (Kai hovori, ze odkedy spolupracuje s Georgom, je menej jedla. Predtym ho trenoval Oscar Ardon, o kt. je zname, ze vsetkeho dava vela. Prijima ovela menej bielkovin, ako predtym, cim odlahcuje oblicky. Posledny rok je aj vidiet vela na Kaiovi, ze uz nie je v objeme taky tazky, ked robi exhibicie, ma ovela lepsiu formu a je lahsi a na sutaziach ma lepsiu formu a naposledy dosiahol jeho naj umiestnenie na Olympii.)
Nekukajte na vahu a na cisla a nehonte si nad tym, aku mate vysoku vahu v objemovke. Ak mate zbytocne vysoku hmotnost a nizku kvalitu svalov, budete tazko robit formu na sutaz a budete mat ovela viac roboty dostat sa do formy, pricom stratite velke mnozstvo svalov. Ked nie ste spraseni lepsie sa vam dycha, lepsie spi, takze je to ovela zdravsie.

Vysoky prijem bielkovin nie je zdravy pre oblicky
George ma len jednu oblicku, tak si musel davat pozor na to, aby ju neodpalil a neskoncil dozivotne na dialyze. Preto odporuca neprejedat sa zbytocne bielkovinami, Kai ide max na 2g/lb BW, co je asi 4g/kg. (a to je nastrielany AS, naturalovi by to bolo zbytocne vela). Ak si raz doserete oblicky, uz ich nedate dokopy. Preto odporuca aspon raz rocne si dat skontrolovat krv - oblicky, pecen atd. (Raz za nim prisiel Marius Dohne a chcel s nim spolupracovat, George si vypytal jeho testy a zistil, ze skoro si odpalil oblicku, preto spravil jednu sutaz a musel prestat na chvilu sutazit, inac by skoncil na dialyze.)
Odporuca prijimat bielkoviny hlavne z pevnej stravy a neprehanat to s protakmi ako s nahradou stravy niekolkokrat denne, nie je to zdrave. Obcas nahradit stravu, ked nemate navarene a pod. je OK, ale nedavat ho ako nahradu pravidelne.

Neprezierajte sa po sutazi nezdravymi vecami
Po sutazi si dajte oddych od cvicenia, ale nie od stravy. Vela ludi robi to, ze po sutazi do seba zacnu liat vela vody a jest bordel, vsetky veci co nemohli, sladke, cipsy... Ale prave tento cas po sutazi je cas, kedy clovek nema jest sracky. Dajte si nieco, na co mate chut, ale trocha a nespraste sa. Ak sa vam naleju clenky a pod., ako to asi musi vnutri vasho tela? Nezacnite hned po sutazi do seba liat rychlo vela vody, ked ste predtym boli v tvrdej diete. Kazdy liter vody sa na vas udrzi. Treba ist na to pomaly. Dajte si malu prestavku, ale potom jedzte ovocie, zeleninu, salaty a zdrave veci, lebo aj tak ak po sutazi zjete hocico, budete o hodinu znova hladni.

Cvicenie s primeranou vahou a vyssim poctom opakovani je lepsie ako cvicenie s velkymi vahami na malo opakovani
Telo nepozna vahu, s akou cvicite, ale ide o to, ako aktivujete svoje telo, svaly. Ak cvicite napr. s velkymi vahami a na 3 op., precvicujete hlavne klby a nie svaly. (Tymto je Kai aj znamy, na niektore cviky pouziva male vahy a sustredi sa hlavne sa precitenie). Cim viac krvi nazeniete do svalu, tym viac dokaze rast. Pri treningu je potrebne napumpovat svaly. Vrch 8-12 op.. spodok 12-15op. Nema ale zmysel cvicit s malinkymi vahami, prazdnymi osami a pod. milion opakovani, ale pri kazdej serii citit dany precvicovany sval. Tiez hovori, ze kazdy si musi najst sposob na seba v cviceni, co nanho funguje a co nie a nemenit to, pokial to funguje.

Ak mate pred sutazou dobru formu, nerobte experimenty
Ak mate pred sutazou dobru formu, nerobte hokus fokus pokusy, ze prestanete solit a pod. veci, ktore sa robievali v roku 1975. "Ak mate dobru formu, naco budete uberat sol a pod. veci? Budete vyzerat na hovno". Nerobte nic drasticke, ziadne zmeny. V tejto faze ludia robia najvacsie chyby.

Inac hovori, ze je hovadina mrhat zltkami, au nejake 2-3 tyzdne pred sutazou ich vyhadzovali, vraj je bielkovina z celeho vajca lepsia ako iba z bielka..
Naposledy upravil/-a cayman v 06.01.2013, upravené celkom 4 krát.
Keď vstúpite do posilovne, sústreďte sa len na maximálny výkon. Akonáhle však máte tréning za sebou, zabudnite na cvičenie a radujte za zo života.
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Odbornik
Príspevky: 5637
Dátum registrácie: 27.01.2008
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA


Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa čumil » 02.02.2013

Cvicenie s primeranou vahou a vyssim poctom opakovani je lepsie ako cvicenie s velkymi vahami na malo opakovani
toto je v priamom rozpore s tym co som si cital v poslednom case a myslim ze cvicenie so stredne tazkymi vahami a menej opakovaniami sa v dnesnej dobe aj dost propaguje. aspon po roznych forach a v prebratych zahr. clankoch. Ja napr. cvicim v priemere 2x10 op. s nizsou vahou (ako zahrievacie serie) a 3x8 op. (ako pracovne). V zavislosti na cvikoch sa to mierne meni ale myslim ze cvicit 12-15 opakovani je zbytocne vela. V takych cvikoch ako je rozpazovanie s JC na hrudnik dam viac opakovani a snazim sa to co najviac precitit ale pri drepoch dat 15? to je moc podla mna. Inak super clanok, niektore veci su fakt na zamyslenie :007
čumil
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 03.04.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Bratislava

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Brendy » 02.02.2013

Skvelý článok, osobne som do teraz robil veľkú blbosť keď som hneď ráno prijímal sacharidy, určite ich nahradím BCAAčkami....
Užívateľov profilový obrázok
Brendy
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 10.11.2012
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Nová Dubnica

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa vrtulnik » 02.02.2013

Parada... :007
Užívateľov profilový obrázok
vrtulnik
Príspevky: 350
Dátum registrácie: 16.06.2011
Cash on hand: Locked

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa Lyandrol » 02.02.2013

te teoria s cukrami rano a po treningu, ma uplatnenie len pri naturáloch však ?
NEŽELÁM SI ABY STE DAVALI MOJ OSOBNÝ KONTAKT (tí ktorí ma poznate) HOCIKOMU Z FORA AJ MIMO FORA BEZ MOJHO SUHLASU.
Lyandrol
Moderator
Príspevky: 12176
Dátum registrácie: 07.05.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Anabolic city
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa Dom » 02.02.2013

,,if it works on non-enhanced, image how it would work on enhanced"

ak to fungiruje bez juicu, predstav si ako by to fungovalo s juicom
Užívateľov profilový obrázok
Dom
Príspevky: 928
Dátum registrácie: 06.01.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: ger
Bolo mu ďakované: 1 krát

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa ghostrider88 » 02.02.2013

te teoria s cukrami rano a po treningu, ma uplatnenie len pri naturáloch však ?
Ma to uplatnenie len ak si zverenec Faraha :lol:
ghostrider88
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 23.11.2011
Cash on hand: Locked

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa mes1ac » 03.02.2013

mas jedno..docitas sa co chces..ci o vahe ci o pocte opakovani ci o stravovani..od kazdeho top kulturistu, fotomodela, fitness nvm co, naturala..vsetci tvrdia nieco ine a v tom je pravda..kazdemu vyhovuje nieco ine..niekomu vsetko..ci if, ci cbl, ci kura s ryzou 6x ci 1000 opakovanis 2kg ci 10 opakovani s 200kg..proste cvicite, spoznavajte svoje vlastne telo a ucte sa sami an sebe..samozrejem da sa inspirovat, ale vacsinu to viac zmätie ako privedie ku ceste..
mes1ac
Príspevky: 1050
Dátum registrácie: 27.07.2012
Cash on hand: Locked

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa Lyandrol » 03.02.2013

,,if it works on non-enhanced, image how it would work on enhanced"

ak to fungiruje bez juicu, predstav si ako by to fungovalo s juicom
išlo mi skorej o to ...ze kašlať na par IU HGH navyše ..ked ma sypač v tele 10-20 nasobne viac TST ako normalny clovek + iné latky ....k prikladu methan ktorý velmi dobre hospodári zo sachrami a podporuje glukogenezu
NEŽELÁM SI ABY STE DAVALI MOJ OSOBNÝ KONTAKT (tí ktorí ma poznate) HOCIKOMU Z FORA AJ MIMO FORA BEZ MOJHO SUHLASU.
Lyandrol
Moderator
Príspevky: 12176
Dátum registrácie: 07.05.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Anabolic city
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa matkkko » 03.02.2013

preco sa tato cas vyclenila z ineho topicu ,ktory je presne ten isty ??? ..tam su aj komentare dalsich ludi..

riesit 20min vysoky GH ,ak nieste v diete mi pride zbytocne..vzhladom nato,ze pocas spanka ked budujes vystupi spolu s TST opat + nieje taky podstatny ako TST..
! Train hard - feel great !

http://www.posilnovanie.sk/if-foto-t13058.html
matkkko
Príspevky: 1137
Dátum registrácie: 08.09.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Bratislava - Ruzinov

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa tomy6994 » 03.02.2013

toľko informácii z jedného videa :) musim to pozrieť ešte raz aby som to vstrebal :D
„Akonáhle zacnete byt sami so sebou spokojní, ste v prdeli.“
(K. Hammet & J. Hetfield)
Užívateľov profilový obrázok
tomy6994
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 05.05.2010
Cash on hand: Locked

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Paťo22 » 03.02.2013

počkajte, možno som OT, ale potom počas cvičenia vystupuje GH alebo TST ?? a rôzne cviky ho "zvyšujú" rôzne ?? napr. drep by ho zvyšil asi najvyššie nie ?? ale čisto teoreticky, čo sa stane ak mám napr ramená prvé a až po 30 minutách dám drepy ?? TST alebo GH už nebude vystupovať ?? je to dané prvým cvikom ktorý cvičím ?? viete ako to myslím ??
Paťo22
Príspevky: 1296
Dátum registrácie: 14.08.2012
Cash on hand: Locked

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Cassyboy » 03.02.2013

hm tak bcaa po cviceni a mozem ratat bcaa aj ked su v proteine ? ak dobre ratam a dam 2 odmerky od ON tak je tam 10g bcaa :P a teda osobne hydro protein kupovat nebudem peniaze neseriem :lol:
Quot hominus, tot sententiae.
cast mojich receptov najdete na: http://somnavaril.weebly.com
Cassyboy
Príspevky: 2328
Dátum registrácie: 11.11.2011
Cash on hand: Locked

Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňovaní

Príspevokod užívateľa Koláč » 03.02.2013

nie, bcaa z proteinu sa nerataju.

/btw, no offense, ale vacsinou ked davas fotky s doplnkami figuruju tam srandy ako tribullus a podobne veci... nebolo by uz uzitocnejsie to hydro, ked nes..es peniaze?
Nič sa ti nedarí, nič ti nejde? Daj si sustanon, ono ťa to prejde.
Užívateľov profilový obrázok
Koláč
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 28.03.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Trenčín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Re: Odhaľovanie mýtov, mýty a fakty o strave a posilňova

Príspevokod užívateľa dzino1 » 03.02.2013

ale ved hydro je ešte lacnejšie ako Gold ja chcem kupiť hydro od FA to stoji 50e a gold 55e
dzino1
Príspevky: 2639
Dátum registrácie: 04.11.2012
Cash on hand: Locked
Bolo mu ďakované: 1 krát


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 7 neregistrovaných