BETA-ALANIN

BETA-ALANIN

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 12.02.2020

BETA-ALANIN

BETA-ALANIN je modifikovaná aminokyselina alanín. Telo ju v spojení s histidínom primárne využíva na produkciu karnozínu (dipeptid). Karnozín sa ukladá v kostrovom svalstve, srdci a mozgu. Čo sa týka všeobecného zdravia, tak sa považuje za antioxidant. Zvyšuje maximálny počet delení buniek a schopnosť regenerácie. Zvyšuje elasticitu ciev a prísun krvi do telesných orgánov. Veľmi dôležitý je jeho antiglykačný účinok, teda zabraňuje tvorbe väzieb medzi proteínmi a glukózou, čím vznikajú poškodené a nefunkčné štruktúry. V praxi to znamená napríklad to, že dermálny kolagén vplyvom glykácie stráca schopnosť regenerovať, čo vedie k ochabnutiu pokožky a vráskam. Karnozín to však dokáže utlmiť. No Anti-Aging efektu karnozínu sa venovať nechcem.

Karnozín je pre nás významný najmä preto, lebo bráni hromadeniu kyseliny mliečnej (acidóza) vo svaloch počas svalovej záťaže, bez ovplyvnenia absorpcie kyslíka, čo má za následok zlepšenie športového výkonu.

Bežný jedinec ma štandardne vysokú hladinu histidínu a nízku hladinu BETA-ALANINU a preto je tak dôležité suplementovať BETA-ALANINOM. Suplementácia BETA-ALANINOM zvyšuje hladinu karnozínu až o 80 %. Tu považujem za potrebné spomenúť, že vegetariáni a vegáni majú asi o 50 % nižší obsah karnozínu vo svaloch a my mäsojedi.

BETA-ALANIN bol podrobený rozsiahlej plejáde výskumov v snáď všetkých športoch. V každom športe si pripísal pozitívny vplyv na výkon, no najmä v športoch, kde športový výkon trval 60 až 240 sekúnd. Vďaka zvýšenej vytrvalosti dochádza k zníženiu únavy ale aj k zdanlivému / pocitovému zníženiu vnímaniu únavy. Následný zvýšený objem tréningu vedie k vyššiemu energetickému výdaju, čo má za následok ubúdanie tukovej hmoty. No a v neposlednom rade mu minimálne tri štúdie pripisujú hypertrofický účinok. Škoda je, že zvýšenie svalovej hmoty nastáva prostredníctvom doteraz neznámych mechanizmov, no bude za tým každopádne aj zvýšenie tréningového objemu.

BETA-ALANIN sa zvykne užívať pred tréningom a ľudia si potom vychutnávajú parestáziu, teda to pre mňa to diskomfortné mravčanie. Len málokto však vie, že užívať sa môže kedykoľvek a následne vytvorený karnozín sa uloží tam, kde je treba a bude využitý vtedy, kedy je treba. Pre minimalizáciu parestázie sa používa dávkovací protokol 1 g BETA-ALANINU v 3 hodinových odstupoch.

BETA-ALANIN preukázateľne synergizuje s kreatínom. Je vhodné k nemu pridávať aj taurín, lebo BETA-ALANIN dosť výrazne znižuje jeho hladinu, čo môže viesť k svalovým kŕčom.

Bežná užívaná dávka je od 2 do 5 g denne. Využiteľnosť stúpa, ak sa prijíma spolu s jedlom.


https://prohormony.sk/sk/p/beta-alanine-250g
https://prohormony.sk/sk/p/beta-alanine-120caps
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2376
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 26 krát
Bolo mu ďakované: 234 krát


Návrat na "Výživa a suplementácia (zdravá výživa, stravovanie, rady ohľadom doplnkov výživy atď.)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných