Ake cviky cvicit a kedy

Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa TROLLER » 09.06.2019

Ahojte

Opät ja. Bude to usmevne , ale po roku "cvicenia" mam na Vas dost dolezitu otazku.
Nechal som sa presvedcit jednym videom od Ales Lamka , kde spominal, ze cvicit kludne 4 krat do tyzdna a rozdelit si to, t.j. priklad streda vrch tela, stvrtok spodok, den volna, sobota vrch tela,nedela spodok tela,pondelok a utorok volno.
Ako to vyzeralo u mna?
Vrch tela v dane dni vsetko co ma napadlo,triceps,biceps,chrbat,cecky. Aky cvik ma napadol, co som videl na youtube,od tipkov v posilke, to som si osvojil a isiel cvicit na co som mal chut. Napr isiel som bench press, potom som siel biceps 2-3 druhy cvikov, nejaky ten triceps a koniec. Sobotu som siel zase benchpress, zase biceps,a potom nieco na chrbat, aj ked som si nie isty ci to bol chrbat, pripadne nejake pritahy v sede na kladke.

Spodok tela, to bolo jednoduche, brucho , cize brusaky vsetkeho mozneho druh, nejaky plank a ked som mohol este nohy, tak nejake kvazi drepy a vykopy na masine, bulharsky squat a podobne. Teraz uz iba brucho.

Moja otazka. Malo to odzaciatku vyzerat skor tak, ze stredu som mal cvicit napr triceps a chrbat a mozno aj ramena. A potom v sobotu biceps,cecky a zase napr ramena? Dat pauzu svalom aspon na tyzden na regeneraciu?
Alebo to nevadi, ze som dvakrat do tyzdna trenoval co ma napadlo a siel dvakrat triceps,biceps na rozne variacie cvikov? V stredu som robil triceps napr na kladke,na dipsy a v sobotu som si dal triceps zase na kladke a potom lezato na lavicke s cinkou za hlavu a ist snou nad hlavu.

Ja viem viem, pisem ako mantak, tazko sa mi rozpisuje, neviem po mene cvicky, ale ak Vam nieco nie je jasne, napisem a opisem to este raz a zrozumitelne.

Dakujem za akukolvek odpoved.
TROLLER
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 11.04.2018
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát


Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa silný » 09.06.2019

Svalu stačí na regeneráciu 48hod (48 pri veľkej svalovej partii, pri malej to môže byť aj menej...), za predpokladu, že si netrénoval ako dement a neodvaril si ten sval tak, že nemôžeš ešte týždeň sa na hlave poškrabať... teda cvičiť môžeš danú svalovú partiu každý tretí deň (áno aj ako natural sa to dá, no chce to rozum, systematickosť, niečo už mať odcvičené... viď príklad Miro)
Píšeš tu ešte akési hatlaniny, že si cvičil biceps, potom bench potom skok z mosta či čo... (nevenoval som tomu pozornosť aby mi neujebalo dekel náhodou...)
spravidla sa začína cvičiť vždy najprv veľká svalová partia a potom až malá (pokiaľ je tréning rozdelený takto a jedinec sa nesnaží primárne pracovať na nejakých výrazný nedostatkoch, príklad zaostávajúce lýtka, biceps...)

Zhrnuté podčiarknuté komu sa nechce čítať celé.. áno môžeš svalovú partiu trénovať 2 razy za týždeň, dokonca aj 3 razy...( príklad Korte alebo podobný FB)
Vaše otázky, problémy, postrehy a iné dopyty smerujte prosím do príslušných tém a nie do mojej poštovej schránky
(nie preto, žeby som bol neochotný poradiť, ale to na čo sa pýtate, môže poslúžiť aj ostatným...)
Užívateľov profilový obrázok
silný
Príspevky: 6344
Dátum registrácie: 20.07.2015
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 111 krát
Bolo mu ďakované: 648 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 10.06.2019

Presne ako píše silný.
2x je optimum. Zaostavajuca partia aj 3x .
Ja to robím aj pri splite. Napríklad ak mi zaostávajú stredne delty , tak popri naplanovanom tréningu v pondelok a vo štvrtok si ich dam este v sobotu, ale len 4-6 serii. Ale nebudem samozrejme robiť tlakové cviky ale variácie upažovani s jednoruckami, spodnymi kladkami atď.
Tí, ktorí chcú cvičiť často musia mať adekvátne nastavený tréningový objem , taktiež to je potrebné ujesť a uregenerovat.
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2358
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 24 krát
Bolo mu ďakované: 227 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa TROLLER » 10.06.2019

No ved hovorim ze pisem ako debil. V skratke, pondelok napr som si dal 3 cviky na biceps, 3 na triceps, potom nejake vydrbane klatky na ani neviem co vsetko a stvrtok to iste dookola. Chcel som vediet ci ma zmysel takto "nicit" sval dvakrat do tyzdna tie iste cviky.
Pametam si, ked som bol asi prvykrat v posilke na "vazno" a boleli ma biceps takym stylom ze som musel mat zovrete lakte, nemohol som mat vystretu celu ruku lebo to bola podivna bolest ako keby mi htrhalo nieco sval. Nedal som si povedat, isiel som lebo som videl tipkov v gyme a povedal som si v hlave, ze no pain no gain. Ved co sa mi moze stat, ze? Hnus
TROLLER
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 11.04.2018
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 10.06.2019

Tréningový objem ( počet pracovných sérii ) sa navysuje postupne, nie hned. Ak začínaš tréningový cyklus tak kľudne začni na 12 seriach týždenne, teda po 6 sérii na jeden tréning. Je na tebe ci si vyberieš jeden cvik ktorý odcvicis 6timi seriami alebo 2 cviky po 3 série alebo 3 cviky po 2 série...Taktiež odporúčam zacat na menších váhach a tie tiež postupne pridávať. Ty potrebuješ teraz oveľa menší tréningový stimul ako keby si bol neviem ako pokročily. Rovnako to platí aj ked clovek začína po dlhšej pauze atď....
Je fakt ze väčší tréningový objem stimuluje viac, ale tu ide o to, ze stimul by bol zbytocne silný a neekvivalentny potrebe.
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2358
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 24 krát
Bolo mu ďakované: 227 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa DanteUnchained » 12.06.2019

Ved to je do okola omielane na kazdom druhom webe. Ak je rovnaky objem prace (pocet serii a vah) rovnaky, vyssia frekvencia (rozdelenie do viacerych treningov) prnesie lepsie vysledky, z prosteho dovodu, castejsie zvysenej proteosynteze v danej partii a lepsie rozdelenie zataze/regeneracie. Tebe tiez keby niekto povie naloz si na chrbat 100kg a chod 5 kilometov bez prestavky vs rob si prestavky po kazdom kilometri tak vykonas rovnaku pracu ale nebudes mat chut sa zabit :D

Hlavne je zacat na nizkom pocte ako pise miro a navysovat postupne napr. prsia

Tyzden jedna 2x6 serii prsia
dalsi tyzden 2x7
...
tyzden x 2x10

ked citis ze uz mas naakumulovanu svalovu unavu, zvysis vahu a vratis sa niekde k 12-15 seriam/tyzden ked dosiahnes tyzden ze uz aj tych 15 serii je problem zvladnut tak si das deload bud rovnaky pocet serii a vaha na 50%, alebo 50% serii a rovnaka vaha.

Zaklad je ist rozumom a nie egom, a neplakat ze necitis svalovicu ci pumpu prve treningy a hned po 2 treningoch zvysit vsetko o 30% a za 3 tyzdne zistis
zistis ze si na 150% objemu prace prveho tyzdna a cvicis s nezregenerovanymi svalmi.
Wake up.
WAKE UP!
You can do anything.
Don't limit yourself.
Change the world...

Always try to reach the unreachable or you will grow weaker.
Užívateľov profilový obrázok
DanteUnchained
Príspevky: 766
Dátum registrácie: 10.01.2016
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu ďakované: 32 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa TROLLER » 17.07.2019

Ja uz takto cvicim cca 15 mesiacov,presiel som z kruhoveho treningu a kondicneho boxu na cvicenie v posilke.
Mam este v pameti ako som bech press daval tyc a 2x10kg kotuce. AK sa nemylim tyc ma 20 kg. Uz cca rok davam max na bench 60 kg.
Po cca dvoch tyzdnoch som si minuly tyzden dal bench press 60 kg a lamalo ma, nevedel som to poriadne dvihnut hore od seba.
Tyzden pauzy a zrazu som mal pocit ze mi to ide lahsie a dokonca som si dal 5kg navyse. Co je u mna zazraj. Niekedy mam pocit, ze tyzden pauzy od isteho cviku, a dokazem toho viac nalozit, pripadne opakovani dam viac. Uz fakt nerozumiem svojmu telu.Meriam 175 cm a 65 kg a viem, ze zazraky nedam,ale videl som chalana mojej vysky a trosku vyssej vahy ako daval 100 bench. Pri benchi ma aj bolia ramena, smola , ze neviem urcit ci je to svalovica,alebo vnutri ako je klb, lebo ked si tam picham prstom,je to ako keby klb. Pridavam obrazok. Nech sa snazim techniku akokolvek , ci jednorucky alebo tyc, vzdy ma bolia ramena. Rad by som cvicil nieco co je podobne benchpressu, ale tie ramena, ma brzdia. Myslite si, ze ma zmysel zaplatit za dva mesiace 200 ezr na trenera vo fitku, ktory by ma usmernil?
Prílohy
bolest-ramena.jpg
bolest-ramena.jpg (47.06 KiB) 561 zobrazení
TROLLER
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 11.04.2018
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa Timmy32 » 23.07.2019

nieco podobne som mal ked som sa zle ukladal na lavicku. Ides lopatky k sebe a dole? Hod si do youtube "Alan Thrall" a najdi si jeho videa ako na to. Celkom dobry popis je aj tu https://stronglifts.com/bench-press/#gref
Timmy32
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19.01.2013
Cash on hand: Locked
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa Luegner » 23.07.2019

Začátečník tak samozřejmě cvičit může. Stačí mu menší stimul. Později je to jinak a liší se i přístupy k tomu, zda zvyšovat objem i intenzitu...
radši píchat než polykat!
Luegner
Príspevky: 652
Dátum registrácie: 08.09.2016
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 70 krát
Bolo mu ďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ake cviky cvicit a kedy

Príspevokod užívateľa TROLLER » 23.07.2019

nieco podobne som mal ked som sa zle ukladal na lavicku. Ides lopatky k sebe a dole? Hod si do youtube "Alan Thrall" a najdi si jeho videa ako na to. Celkom dobry popis je aj tu https://stronglifts.com/bench-press/#gref
Vela vela videi som na toto pozrel, snazim sa ich mat pri sebe a ako keby dole od hlavy. Lenze neviem proste co sa deje, ci zle dviham, ja sa snazim urobit ten obluk smerom hore, a tam mam pocit, ze to potom nejako hapruje a tlacim ramenami hore namiesto rok.Alebo je to fakt tazka vaha na mna
TROLLER
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 11.04.2018
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát


Návrat na "Tréning a cviky (tréningy, tréningové plány, ako cvičiť)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných