zvysovanie vah

zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa omtom » 02.01.2019

som taky pokrocily zaciatocnik, a na niektore partie nezvysujem zataz. Vzdy zacnem nejakym cvikom na velku partiu , napr bench a potom cvicim take doplnkove cviky, napr pullover. Na pullover nedviham viac ako 20 kg jednorucku. Neviem ci je to zly postup a ci by som sa mal znazit dvihat vacsie vahy na kazdom cviku. Ak sa mylim opravte ma, ale na tych cvikoch ktore nie su vyslovene objemove nema zmysel zvysovat vahy ale radsej sa zamerat na techniku. Mam pocit ze ked cvicim pullover tak pri vyssej vahe riskujem zranenie. Tak sa sustredim na techniku a ked tak spravim viac opakovani. To sa tyka viacerych cvikov ktore cvicim a nezvysujem vahy, napr predpazovanie-upazovanie s jednoruckami. Napr biceps cvicim s 12 kg jednoruckami, to som pocul ze biceps je lepsie pumpovat s mensou vahou. Ale potom som si vsimol ze niektori chalani cvicia biceps s vacsimi vahami a aj ked techniku nerobia prave najlepsie tak maju lepsie bicepsy , tak neviem ci nemam zmenit metodu.
Co si o tom myslite , ked teraz upazujem s 10kg jednoruckami na ramena, mam to zacat s 20Kg na ukor techniky, hlavne nech zvysujem vahu ? Zlepsim svoju silu ale riskujem zranenie ?
omtom
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.01.2019
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 1 krát


Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa Vinnie » 02.01.2019

cvič technicky všetky cviky, kontroluj negatíva. svalom dáš stimul na rast a šetríš klby, šlachy, CNSku a postupne aj váhy pôjdu hore. len treba byť trpezlivý a nesiliť to a nekurviť techniku. áno, sú típci čo majú dobré ruky aj s **** technikou, ale technika nie je jediný faktor. ide aj o genetiku, stravu, sypku atd.
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 4640
Dátum registrácie: 22.09.2010
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 64 krát
Bolo mu ďakované: 435 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa berzerker » 03.01.2019

Alebo si daj cykly, kde sa v jednom sustredis na silu a potom na pump-vyssie pocty opakovani atd.. Hnat sa slepo za vyssimi vahami nie je vzdy najlepsi napad.
AA - Lab / vyziva / zdravie / trening / fitness * moja stranka na FB
Užívateľov profilový obrázok
berzerker
Príspevky: 901
Dátum registrácie: 07.01.2010
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 3 krát
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa DanteUnchained » 03.01.2019

som taky pokrocily zaciatocnik, a na niektore partie nezvysujem zataz. Vzdy zacnem nejakym cvikom na velku partiu , napr bench a potom cvicim take doplnkove cviky, napr pullover. Na pullover nedviham viac ako 20 kg jednorucku. Neviem ci je to zly postup a ci by som sa mal znazit dvihat vacsie vahy na kazdom cviku. Ak sa mylim opravte ma, ale na tych cvikoch ktore nie su vyslovene objemove nema zmysel zvysovat vahy ale radsej sa zamerat na techniku. Mam pocit ze ked cvicim pullover tak pri vyssej vahe riskujem zranenie. Tak sa sustredim na techniku a ked tak spravim viac opakovani. To sa tyka viacerych cvikov ktore cvicim a nezvysujem vahy, napr predpazovanie-upazovanie s jednoruckami. Napr biceps cvicim s 12 kg jednoruckami, to som pocul ze biceps je lepsie pumpovat s mensou vahou. Ale potom som si vsimol ze niektori chalani cvicia biceps s vacsimi vahami a aj ked techniku nerobia prave najlepsie tak maju lepsie bicepsy , tak neviem ci nemam zmenit metodu.
Co si o tom myslite , ked teraz upazujem s 10kg jednoruckami na ramena, mam to zacat s 20Kg na ukor techniky, hlavne nech zvysujem vahu ? Zlepsim svoju silu ale riskujem zranenie ?
1. Vo fitku sa staraj a porovnavaj len sam so sebou. Tych co cvicia ako retardi to pocka, potom si len budes vsimat jazvu na ramene :D
2. Aby si rastol musis ist hore s objemom prace, ci uz formou vyssia vaha rovnaky pocet opakovani, alebo viac opakovani od treningu k treningu. A ak cvicis dlhsie tak aj prestriedat cviky/rep range ci zaradit supersety/dropsety z casu na cas. U jednoruciek sa ide horsie s vahami hore ako osiek a urcite sa neoplati zahodit formu na ukor vahy. napr. zrovna u ramien to robim tak ze mam 4x10, ak citim u poslednej ze este zvladnem dat 2 tak dalsi trening vahu zvysim a snazim sa ist k 4x10, ak dalsi trening nezvladnem objem prace toho predosleho (napr. 40x20=800, a dalsi trening dam ledva 32x24=768, tak tam bud prihodim dropset, alebo 30sek pauza a jednu AMRAP seriu cim objem zdvihnem). Neviem preco chces skakat z 10 na 20kg, rameno je najvolnejsi klb na tele, tam treba byt extra pozorny aposilovat aj rotačné svaly v ramene pravidelne.
Wake up.
WAKE UP!
You can do anything.
Don't limit yourself.
Change the world...

Always try to reach the unreachable or you will grow weaker.
Užívateľov profilový obrázok
DanteUnchained
Príspevky: 766
Dátum registrácie: 10.01.2016
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu ďakované: 32 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa Vinnie » 03.01.2019

trochu offtopic, ale nechápem celé to 4x10 a podobne, radšej si dám 2 série nadoraz (niekde nadoraz nie je ani do zlyhania, niekedy do zlyhania a niekedy až za zlyhanie ako napr. halfreps na záver alebo rest-paus) a prvú napr. 12 opakovaní a druhú 9 a vybavené a má to väčší efekt ako 4 série po 10 kde až tá posledná má význam. niekedy aj 1 hardcore séria kde sa zapojí každé zaprdené vlákno spraví omnoho viac ako 4 série po 10.
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 4640
Dátum registrácie: 22.09.2010
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 64 krát
Bolo mu ďakované: 435 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa fastungel » 03.01.2019

Tak isto tie kvazy serie po 10 opakovani nechapem ked by boli schopny spraviť s rovnakou vahou aj 15 opakovani. Veľa ludi to robí :D Ja si dam 4-5 serií a každu prispôsobujem tak aby bolo siedme/ôsme opakovanie už to kde zlyhavam.
Užívateľov profilový obrázok
fastungel
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 17.05.2018
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa omtom » 04.01.2019

Mam taku partiu kde zaostavam uz dlhodobo, to su ramena. Je dost mozne ze mam nejake skratene slachy, lebo aj pri lahkych vahach citim take tahanie okolo ramien,trapez a hornej oblasti chrbta. Tlaky na ramena cvicievam uz iba na stroji shoulder presse a to s tym neutralnym uchopom, kde dlane su otocene jedna oproti druhej. Vtedy necitim taky tlak a viem aj vyssiu vahu zdvihnut. Bohuzial nemam na vyber a idem to aspon takto. Viac sa zameram na stravu , dufam ze to prinesie vysledky
omtom
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.01.2019
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 1 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa fastungel » 04.01.2019

Ja som mal kedysi tento problem na lavom ramene, bol som stym u fyzioterapeuta a ten mi povedal, že je to stuhnuty trapez dal mi na to cvyky a pomohlo mi to. Stačí každý deň tie trapezy naťahovať a trochu precvičovať jak sa len dá. Najlepšie mi robilo hlavu nakloniť doprava a rukou tlačiť tak aby som akoby hlavu položil na prave rameno- vtedy citiš lavy trapez ako sa naťahuje.

Odoslané z Mi MIX 2 pomocou Tapatalku

Užívateľov profilový obrázok
fastungel
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 17.05.2018
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa Pipik88 » 04.01.2019

Ono je jedno cvicit nasypany a ako natural hned si pozreš že niektory nasypany pomaly ani nevedia cvicit lebo rastu aj z tych kokotín čo tam pocvicia nieje to mierene na nikoho z fora zialbohu osobne poznam takych čo nevedia pomaly čo je zatazenie seria opakovanie ale su velky...

Ked cvičíš naturalne je lepšie sa držať niečoho nejakych percent ja som najlepšie či silove alebo objemove vysledky mal z treningom podla Prilepinovej tabulky resp modifikovanej počet opakovaní serii od 1-100% zatazenia a podla toho som cvičil

Napr.

Objemova zamerana na objem

Linearka 1w 3x12 55% (z maxima čo som dal na treningu) 2w 3x12 60% 3w 3x10 65% 4w Deload 5w 3x10 70% 6w 3x8 75% 7w 3x8 80% 8w-10w deload
Vlniva to iste čo silova len s tymito seriami opakovaniami a percentami

Silova

Vlniva 1w 3x6 80% 2w 3x4 85% 3w 3x8 75% 4w Deload 5w 3x8 80% 6w 3x4 90% 7w 3x6 85% 8w-10w deload
Linearka to iste čo v prvom

+ som zaradoval 2+1 2+2 trening a kardio som šiel v ten 3 den a v 6 ty den HIIT 2x do tyzdna jeden den som mal uplne volny zalezalo čo som robil v praci ak cely den sedel kardio bolo takto 95% času ked som sa nadrel kardio som nedaval nech je kondička a srdce drží
+ som po chodil 1-2 objemove cykly 1-2 silove s deloadmi ako tu píšem a potom 2-4w s vlastnym telom bradla hrazda atd...



Mne sa toto skvele osvečilo cvičil som 2+1 2+2 mal som 9-12 na veľkú partiu 6-9 na Ramená Triceps 3-6 Biceps Lytka Brucho do toho strava a mne toto šlapalo perfektne a sila mi išla vždy hore viac ako ked som cvičil ako opisujete poprípade partiu len 1x tyzdenne rozbijal to do mrtva bolelo ma všetko a zmysel ziaden... Kazdy sme iny pre mna toto bolo najlepšie ked budem mať čas a budem doma kazdy den hned sa k tomuto vratim pre mna perfektne
Pipik88
Príspevky: 940
Dátum registrácie: 29.09.2016
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 4 krát
Bolo mu ďakované: 5 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa Vinnie » 04.01.2019

úplná kokotina hneď prvá veta. jediný rozdiel je v tom, že nasypaný lepšie regeneruje a rýchlejšie rastú svaly, takže je tam možné vyššie zaťaženie či už čo sa týka intenzity, objemu či frekvencie, ale s tým, že treba brať ohľad na šlachy a klby, takže je vhodnejšie ísť dlhší TUT (time under tension). a to že sa nájdu aj takí čo vyzerajú dobre aj keď cvičia ako opičiaci, lebo sú nasypaní nemôžeš predsa použiť ako argument, že je jedno ako cvičí niekto kto sype. keby necvičia ako kokoti, tak vyzerajú lepšie pochopiteľne, takisto ako aj naturál, ktorý by upravil techniku a systém tréningu by mal lepší progres ako niekto kto má techniku a systém úplne ****.
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 4640
Dátum registrácie: 22.09.2010
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 64 krát
Bolo mu ďakované: 435 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa Pipik88 » 04.01.2019

tak ja som cvičieval ako píšem o ostatok sa nejak nezaujímam to som len tak medzi rečou ale v pohode kazdy mame svoje štyly :)
Pipik88
Príspevky: 940
Dátum registrácie: 29.09.2016
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 4 krát
Bolo mu ďakované: 5 krát

Re: zvysovanie vah

Príspevokod užívateľa DanteUnchained » 04.01.2019

trochu offtopic, ale nechápem celé to 4x10 a podobne, radšej si dám 2 série nadoraz (niekde nadoraz nie je ani do zlyhania, niekedy do zlyhania a niekedy až za zlyhanie ako napr. halfreps na záver alebo rest-paus) a prvú napr. 12 opakovaní a druhú 9 a vybavené a má to väčší efekt ako 4 série po 10 kde až tá posledná má význam. niekedy aj 1 hardcore séria kde sa zapojí každé zaprdené vlákno spraví omnoho viac ako 4 série po 10.
Stimuly ktore mi z toho co pises vyhadzaju su metablicky stres a poskodenie, no objem/progressive overload vyzera byt pre naturala najlepsi stimul pre rast.

Nedavno som pozeral toto a z toho vychadzam, okolo 36min je zhrnutie ale cely cas su tam porovnavania dolozene vyskumami.
https://www.youtube.com/watch?v=voMnQr7sfmk

Prakticky z toho co tam hovori je to ze ciel treningu ma byt adaptacia na vacsi objem a vyssie vahy pricom sa snazit eliminovat muscle dmg a metabolicky stres - su to len nevyhnutne vedlajsie produkty aby sme sa mohli napredovat.
Wake up.
WAKE UP!
You can do anything.
Don't limit yourself.
Change the world...

Always try to reach the unreachable or you will grow weaker.
Užívateľov profilový obrázok
DanteUnchained
Príspevky: 766
Dátum registrácie: 10.01.2016
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu ďakované: 32 krát


Návrat na "Tréning a cviky (tréningy, tréningové plány, ako cvičiť)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných