Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa ud1po » 29.10.2017

Ahojte, cvicim uz nejaku dobu (2-3 roky), lenze nie tak ako by som mal, co sa aj podpisalo na mojom zdravi. Moj trening vyzeral nejak tak, ze som prisiel do fitka, prezliekol sa, a odcvicil 1-2 serie s malou vahou na partiu ktoru som sa chystal cvicit, a potom siel do toho naplno. Po treningu domov. Ignoroval som strecingy, zahriatia a podobne. Momentalne mam problemy s kolenami, tak som navstivil ortopeda s tym, ze som ich pretrenoval, a zreme tam bude nejaky zapal. Diagnoza bola EXTREMNE skratene svaly na stehnach. Takze ukazal mi ako mam strecovat stehna a poslal ma domov. Preto som sa rozhodol Vas poprosit o radu tu na fore, pretoze urcite je tu kopec skusenych makacov ktory maju zakladne veci v treningoch zmaknute, a venuju sa tomu aj profesionalne. Mohol by mi teda niekto napisat postup v krokoch, ako by mal spravne vyzerat trening? Tym myslim ze kedy dat rozcvicku, kedy strecing, ako dlho, ake cviky na zahriatie, alebo strecing, atd. Viem ze tych cvikov na jednotlive fazy treningu su rozne, preto by mi uplne postacili nejake odkazy na zdroje, napr. vtedy a vtedy daj tak dlho strecing, a vyber z tychto cvikov, a nejaky link s cvikmi. To ze som siel k doktorovi s kolenami neznamena, ze ostatne svaly su v poriadku, a urcite trpia kedze som to zanedbaval. Cvicenie milujem a rad by som sa dal dokopy, a zacal to robit poriadne ako sa patri. Preto budem vdacny za kazdu radu. Dakujem.
ud1po
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 05.01.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát


Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 29.10.2017

Všetmi máme zrejme svoju rutinu, ja ti napíšem tú moju. Budem písať konkrétne k tréningu nôh, kedže máš problém s kolenami. Pár minúť chôdze na bežeckom páse. Dynamický strečing, krúženie - členky, kolená, bedrá, trup . Ak idem prvé drepy - tak drepy s vlastnou váhou po 20 opakovaní, drepy s prázdnou činkou po 20 opakovaní a potom cca 3-4 série až po pracovnú váhu. Po tréningu je čas na pasívny strečing precvičovaných svalov, foam roller atd. Pri iných svalových partiách využívam ľahké jednoručky, gumy a veľa rozcvičovacích sérií.
Ak máš skrátené kvadricepsy, tak ich musíš strečovať, to už vieš, ale zároveň viac posiluj zadné stehná a gluteus. Nepomer medzi prednými stehnami a zadnými býva najčastejší kameň úrazu.
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2358
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 24 krát
Bolo mu ďakované: 227 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa ud1po » 30.10.2017

Všetmi máme zrejme svoju rutinu, ja ti napíšem tú moju. Budem písať konkrétne k tréningu nôh, kedže máš problém s kolenami. Pár minúť chôdze na bežeckom páse. Dynamický strečing, krúženie - členky, kolená, bedrá, trup . Ak idem prvé drepy - tak drepy s vlastnou váhou po 20 opakovaní, drepy s prázdnou činkou po 20 opakovaní a potom cca 3-4 série až po pracovnú váhu. Po tréningu je čas na pasívny strečing precvičovaných svalov, foam roller atd. Pri iných svalových partiách využívam ľahké jednoručky, gumy a veľa rozcvičovacích sérií.
Ak máš skrátené kvadricepsy, tak ich musíš strečovať, to už vieš, ale zároveň viac posiluj zadné stehná a gluteus. Nepomer medzi prednými stehnami a zadnými býva najčastejší kameň úrazu.
Dakujem, a co ak idem v dany trening povedzme nohy a prsia, alebo aj chrbat? Mam ten dynamicky strecing dat hned na zaciatku treningu, alebo dynamicky strecing a zahriatie pre nohy, a odcvicit nohy. Nasledne zahriatie a dynamicky strecing na prsia, a odcvicit prsia, atd. ?
ud1po
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 05.01.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa Vinnie » 30.10.2017

to druhé
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 4640
Dátum registrácie: 22.09.2010
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 63 krát
Bolo mu ďakované: 435 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 30.10.2017

Ja ( a väčšina ľudí ) mame zaužívané pravidlo , že dynamicky strecing na začiatku, staticky na konci, keď je sval už zahriaty a je pripravený na zväčšovanie mobility. Ak idem vrch tela , tak mam takú svoju multiseriu , že po kruzeni ( zapastia , lakte , ramena , krk , cely trup ) vezmem 4-5 kg jendoeucky a robim s Nimi bicepsovy zdvih, upazovanie , Franc tlak s jednoruckami , zapazovanie v predklone a to celé 3 krát dookola bez prestávky. Potom opäť viac rozcvičovacích sérii na začiatok treningu na rozohriatie svalu , na posilnenie muscle - mind conection a zafixovanie motorického návyku toho ktorého cviku .
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2358
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 24 krát
Bolo mu ďakované: 227 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa Mr. Muscle » 30.10.2017

Moj trening vyzeral nejak tak, ze som prisiel do fitka, prezliekol sa, a odcvicil 1-2 serie s malou vahou na partiu ktoru som sa chystal cvicit, a potom siel do toho naplno. Po treningu domov. Ignoroval som strecingy
Tiez to robim takto, ze zohrievam iba danu partiu viacerymi cvikmi po jednej serii a potom este pri prvom cviku mam viac rozcvicovacich serii. Ci je to spravne, neviem, ale zatial mi to tak pasuje
Nesypem len jem toľko veľa krupice každý deň

SQ - 170kg
BP - 170kg
Užívateľov profilový obrázok
Mr. Muscle
Príspevky: 1467
Dátum registrácie: 17.08.2015
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 56 krát
Bolo mu ďakované: 75 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa mar55 » 30.10.2017

Taktiez je aj trochu citit rozdiel ked ide clovek rano a v studensom obdobi (ako teraz). V lete nepotrebujem tak dlhu rozcvicku
mar55
Príspevky: 3099
Dátum registrácie: 20.11.2014
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Brno/Bratislava
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu ďakované: 9 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa silný » 30.10.2017

Ja sa rozcvicim vzdy za pochodu. Mne to mavanie na prazdno nikdy nesedelo... :D tzn. Spravim 2 lahsie serie do vela opakovani trochu postrecujem popri tom a uz som, uz mozem ist bomby... len zase vzdy zvyknem zacinat trening dakym izolovanejsim cvikom - nohy predkopmi/zakopmi, chrbat kladkou/kladkou s vystretymi rukami atd.
Vaše otázky, problémy, postrehy a iné dopyty smerujte prosím do príslušných tém a nie do mojej poštovej schránky
(nie preto, žeby som bol neochotný poradiť, ale to na čo sa pýtate, môže poslúžiť aj ostatným...)
Užívateľov profilový obrázok
silný
Príspevky: 6344
Dátum registrácie: 20.07.2015
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 111 krát
Bolo mu ďakované: 648 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa John1003 » 30.10.2017

Ono je taky dobré si uvědomit, co člověk dělá po celý zbytek dne a trošku se tomu přizpůsobit. Netvrdím, že někdo kdo dělá fyzickou práci se nemusí rozcvičovat. Ale je to rozhodně trošku jiný než někdo kdo sedí 8 hodin u PC, potom zajde na hodinu a půl do fitka, tam nechá duši a potom zbytek dne prolenoší na gauči. Flákat rozcvičování a zahřívání u takového stylu života je nejkratší cesta ke zranění.
John1003
Príspevky: 461
Dátum registrácie: 26.04.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu ďakované: 58 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa ud1po » 30.10.2017

Doktor mi ukazal ako mam tie nohy strecovat (staticky stecing), no o zahriati nepovedal nic. Mam teda ist napr. na 5-10 min na stacionarny bajk, a robit ten strecing az potom? alebo mozem aj rano po prebudeni, alebo kedykolvek pocas dna bez rozcvicky?
ud1po
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 05.01.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa John1003 » 30.10.2017

Cvičit s nezahřátým tělem je jako túrovat studenej motor. Já dávám před každým cvičení 4 minut pás, to je taková moje doba, kdy zahřeju tělo aniž bych se potil a potom jdu na jednoručky - protažení co psali kluci nahoře.
John1003
Príspevky: 461
Dátum registrácie: 26.04.2017
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu ďakované: 58 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa Vinnie » 30.10.2017

Doktor mi ukazal ako mam tie nohy strecovat (staticky stecing), no o zahriati nepovedal nic. Mam teda ist napr. na 5-10 min na stacionarny bajk, a robit ten strecing az potom? alebo mozem aj rano po prebudeni, alebo kedykolvek pocas dna bez rozcvicky?
veď to rob tak ako ti Miro hore napísal. a pracovné série rob radšej nižšiu váhu a viac opakovaní a nesil to. radšej daj viac sérií. a technika musí byť učebnicová, ale tak to by mala byť vlastne vždy
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 4640
Dátum registrácie: 22.09.2010
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 63 krát
Bolo mu ďakované: 435 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa ud1po » 31.10.2017

Vdaka chlapi :) este posledna otazka, ak mam tie svaly poskracovane, je mozne strecingom ist dostat stavu v akom by mali byt, ak ano, tak za aku asi dobu?
ud1po
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 05.01.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa silný » 31.10.2017

jasne, ze strečing pomôže, za ako dlho je imo nepodstatne, lebo aj ked ich dostaneš do realtivne idealneho stavu, tak aj tak v tom predsa nebudeš môcť prestať, ak nechceš aby sa ti znova začali skracovať, čize len v tom byť konzistentný/ vykonávať strečing pravidelne a zlepšenie nastane... a časom si aj sam uvedomis, ktorej partii potrebuješ venovať viac času aj v ramci strečingu...
Vaše otázky, problémy, postrehy a iné dopyty smerujte prosím do príslušných tém a nie do mojej poštovej schránky
(nie preto, žeby som bol neochotný poradiť, ale to na čo sa pýtate, môže poslúžiť aj ostatným...)
Užívateľov profilový obrázok
silný
Príspevky: 6344
Dátum registrácie: 20.07.2015
Cash on hand: Locked
Bank: Locked
Poďakoval: 111 krát
Bolo mu ďakované: 648 krát

Re: Spravny priebeh treningy + tipy na strecing a zahriatie

Príspevokod užívateľa ud1po » 02.11.2017

Jasne ze neprestanem, nepotrebujem si naskodit este viac, len zo zvedavosti som chcel vediet kedy mozem cakat zlepsenie pri pravidelnom stecovani. A co sa tyka tych strecingov, ako dlho mam napriklad napinat jednotlive partie pri statickom strecingu? Staci natiahnut sval do nejakej polohy kedy citim ze sval je napnuty ale este to neboli, a zotrvat tam pol minuty? Alebo dlhsie?
ud1po
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 05.01.2012
Cash on hand: Locked
Poďakoval: 2 krát


Návrat na "Tréning a cviky (tréningy, tréningové plány, ako cvičiť)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných