Diskusia o Regenerácií

Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa Natural88 » 21.10.2012

Nezanedbateľnú úlohu pre športovca hrá tiež regenerácia. Svaly totiž nerastú v posilňovni, ale keď človek spí, za predpokladu, že sa správne stravuje. Človek by mal denne spať 8 hodín. Nie je naškodu, keď je čas, pospať si aj okolo obeda. Telo sa počas spánku "opravuje", teda obnovuje poškodené svalové vlákna. Ku regenerácii môžeme priradiť aj zdriemnutie, "leňošenie" a rôzne masáže. Medzi aktívnu regeneráciu zaraďujeme rôzne druhy telesnej aktivity, napr. plávanie, beh, chôdza atď. Nedostatok spánku môže viesť k pretrénovaniu organizmu. V tele sa trénovaním nahromadí veľa kyseliny mliečnej a to môže spôsobiť aj svalovú horúčku alebo zvýšenú teplotu. Je dôležité spomenúť potrebu minerálov a soli v organizme, ktorá viaže vodu, a tým udržuje vo svaloch minerály a vodu, ktorá je základným predpokladom rastu svalov. Nezabúdajte na pitný režim!

Pri úprave životosprávy a stavbe režimu dňa by ste teda nemali nič zanedbať. Svoju pozornosť venujte najmä:

#1 celkovému časovému pomeru medzi tréningom a regeneráciou
#2 pomeru medzi zaťažením a odpočinkom v konkrétnej tréningovej jednotke
#3 vzťahom medzi náročnosťou tréningu a príjmom optimálnej potravy
#4 zmenám v biorytmoch

POUČKA :arrow: Kulturista musí dostatočne odpočívať, aby nedochádzalo po ťažkých tréningoch k pretrénovaniu, ktoré môže viesť až k zraneniu. Veľmi dôležitou súčasťou regenerácie je aj spánok. Kulturista by mal spať minimálne osem hodín denne, vhodný je aj krátky spánok okolo obeda. Na regenerovanie svalstva sa u športovcov často používajú rôzne masáže a kúpele.
jay-cutler-resting.jpg
jay-cutler-resting.jpg (147.9 KiB) 10690 zobrazení
Menšie Zhrnutie

1. Nezanedbávaj spánok ani oddych, je to veľmi dôležité pri budovaní formy, podávaním väčších výkonov a prevencia proti zraneniam.

2. Zabudni na návyky tvojích rovesníkov, ak chceš robiť niečo užitočnejšie pre seba vydaj sa inou cestou, tým pádom vyškrtni z denníka opijáše na chate s Pištom a podobne telu neprospešné veci.

3. Zbytočne budeš chodiť do posilky 5x do týždňa. A chváliť sa v škole kamošom že akú máš zasa svalovicu na bicákoch. Zacvič si 3 až 4 krát do týždňa a nič nepokazíš. (to neplatí pre skúsených borcov so súťažnými ambíciami)

4. A čo strava? No samozrejme že bez stravy sa asi tažko bude tvoje telo regenerovať. Musíš veľa jesť, musíš jesť to čo máš a v množstve akom máš. V tomto prípade je to rovnaký jav ako s autami. Ľudia čo majú fyzickú aktivitu nulovú, tak ich telo si nevyžaduje toľko paliva (jedla) ako od tvojho tela ktoré každý týždeň poctivo maká v posilňovni, Čiže je jasné že musíš do seba tankovať každé 2-3 hodinky.

5. Samozrejme nič nepokazíš ked si zájdeš sem-tam do sauny, bazénu, výryvky alebo na masáž. Práve naopak je to na regeneráciu velmi prospešné. Ani popoludňajší spánok po tréningu nieje naškodu. Jednoducho regenerácia patrí medzi ZÁKLAD !
Užívateľov profilový obrázok
Natural88
Príspevky: 2135
Dátum registrácie: 20.11.2010
Cash on hand: Locked


Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa Natural88 » 25.10.2012

tak co ako napriklad trva vas spanok? :wink:
Užívateľov profilový obrázok
Natural88
Príspevky: 2135
Dátum registrácie: 20.11.2010
Cash on hand: Locked

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa ryzoto » 25.10.2012

iba 6 hod :? ale mne nepomože ani 12 :lol:
The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that!!!|
--------------------------------------------------------------------

Work hard and give your best every day until your idols become your rivals! —
Užívateľov profilový obrázok
ryzoto
Príspevky: 1578
Dátum registrácie: 18.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Martin
Bolo mu ďakované: 1 krát

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa cervo112 » 25.10.2012

7 hodín v priemere
Užívateľov profilový obrázok
cervo112
Príspevky: 408
Dátum registrácie: 04.12.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Zvolen

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa LeaR » 25.10.2012

7-8 hodin, tak akurat..
If you want to do it - all you have to do is do it.

Nepalcujem si svoje príspevky!
Užívateľov profilový obrázok
LeaR
Moderator
Príspevky: 1944
Dátum registrácie: 10.08.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa Lyandrol » 25.10.2012

5-9
NEŽELÁM SI ABY STE DAVALI MOJ OSOBNÝ KONTAKT (tí ktorí ma poznate) HOCIKOMU Z FORA AJ MIMO FORA BEZ MOJHO SUHLASU.
Lyandrol
Moderator
Príspevky: 14234
Dátum registrácie: 07.05.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Anabolic city
Bolo mu ďakované: 2 krát

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa brassers » 25.10.2012

chodim na brigady a do skoly, co znamena treningy vecer a skore vstavanie cize cez pracovny tyzden slabota. 6.5 max :oops:
Do nutričných hodnôt počítam aj zeleninu a ovocie -> (červený grep na desiatu ako spaľovač , čo si o tom myslíte ? cca 150g/deň)
Užívateľov profilový obrázok
brassers
Príspevky: 3237
Dátum registrácie: 05.10.2012
Cash on hand: Locked
Bydlisko: BA

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa Walcott » 25.10.2012

9-10
Užívateľov profilový obrázok
Walcott
Príspevky: 769
Dátum registrácie: 11.12.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Rimavská Sobota

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa pepo88 » 26.10.2012

minimalne 7 hod a ked mam poobednu tak dospim.. ked sa mi ustali praca, tak zasa 8-9 denne :007
Je tažké si ísť za svojím cieľom,keď človek ešte vobec nevie čo chce,a aj tá najmenšia prekážka mu vie narobiť veľké problémy
https://www.facebook.com/PeterMuranOsobnyTrener?fref=ts
Sorry ak neodpisem na SS.Mam ich denne
Užívateľov profilový obrázok
pepo88
Moderátor: súťažný kulturista
Príspevky: 19228
Dátum registrácie: 05.01.2007
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa matkkko » 26.10.2012

no ja niekedy 6(ak neviem zaspat s plnym zaludkom, a to stale laham 2-3h po jedle), inokedy aj 10( vikendy vypinam budik)..no v priemere 7-8..ak sa budim sam ,vtedy viem ze telo ma dost..raz za 2tyzdne dam plavaren 30min lahke tempo..pri bearovy 1+1(do 70min) si myslim ze regenerujem dobre..
! Train hard - feel great !

http://www.posilnovanie.sk/if-foto-t13058.html
matkkko
Príspevky: 1137
Dátum registrácie: 08.09.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Bratislava - Ruzinov

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa miroslav.kavcak » 26.10.2012

5 - 6 hodín :(. Potom fitko , tréning MMA , resp. plaváreň, navarim si a opat utekam do nočnej zasahovky. Chyba je v tom , ze som uz mám prevrateny denný režim a noc je mojím dňom :). Cez voľné dni pospim aj 7-8 hodín :). Viem že mi to naburava regeneráciu ale spať budem až v hrobe :twisted:
V prípade podozrenia, že niektorý užívateľ svojim príspevkom porušil pravidlá fóra, stačí príspevok nahlásiť a ja už zjednám nápravu.
Užívateľov profilový obrázok
miroslav.kavcak
Moderator
Príspevky: 2364
Dátum registrácie: 23.05.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Poprad
Poďakoval: 18 krát
Bolo mu ďakované: 139 krát

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa hughito » 26.10.2012

Takmer vždy 8.
Užívateľov profilový obrázok
hughito
Príspevky: 599
Dátum registrácie: 06.09.2007
Cash on hand: Locked
Kontaktovať užívateľa:

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa Natural88 » 27.10.2012

chcelo by to sem tam aj nejaky welness len neni cas na to :oops:
Užívateľov profilový obrázok
Natural88
Príspevky: 2135
Dátum registrácie: 20.11.2010
Cash on hand: Locked

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa junkman12 » 27.10.2012

6-7 hodin

glutamin nas kamarat :)
junkman12
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 27.02.2010
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Prešov

Re: Diskusia o Regenerácií

Príspevokod užívateľa zurinoo » 27.10.2012

Cez týždeň 8 hodín + po obede zdriemnem na chvílku a cez víkend 9-10 hod. A ďalšia rege chodím aspom jeden deň v mesiaci do kúpelov.
Flex Wheeler - “ Dvíhanie činiek v posilňovni je nesmierne zdravé, ale ak chcete byť kulturista a súťažiť na najvyššej úrovni, nemá to nič spoločné so zdravím.“
Užívateľov profilový obrázok
zurinoo
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 07.06.2011
Cash on hand: Locked
Bydlisko: Dubnica nad Váhom


Návrat na "Tréning a cviky (tréningy, tréningové plány, ako cvičiť)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: NIDECKER93 a 9 neregistrovaných