Prohormóny a výživa

Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa Steve76 » 07.07.2015

Stravovacie odporúčania, jedálne lístky v kombinácii s PH
Odborník na doplnkovú výživu a CEO portálov: www.protein.sk, www.posilnovanie.sk, www.kulturistika.sk
Užívateľov profilový obrázok
Steve76
Odbornik
Príspevky: 2448
Dátum registrácie: 14.02.2011
Kontaktovať užívateľa:


Re: Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa martinrr » 08.07.2015

Základne pravidlo stravovania pri prohormonovom cykle je aby ste dbali na príjem kvalitných bielkovín, komplexných sacharidov a najme zdravé tuky.

Kvalitné bielkoviny by mali pochádzať prevažne zo živočišných zdrojov ako je mäso (hovädzie, kuracie, morčacie, ryby, divina), taktiež mliečne výrobky (tvaroh, cottage chceese, mozzarela , mlieko , nízkotučne jogurty atď.) netreba zabúdať na najkvalitnejšiu bielkovinu a to sú vajcia. Rastlinné bielkoviny, kroté sú tak isto dôležité pri budovaní svalovej hmoty, sem patria ( sója, pohánka, quinoa, strukoviny atď.).Bielkoviny sú nevyhnutne pre rozvoj a rast svalov nakoľko samotný sval sa skladá z bielkovín, preto bez ich prísunu neporastie. Množstvo ktoré by mal cvičenec užívať je v rozhraní 1,5 g až 2,5 g na kg telesnej hmotnosti.

Sacharidy sú hlavným zdrojom energie pre ľudské telo. Medzi najlepšie zdroje sacharidov patria ( ovsené vločky, ryža, cestoviny, zemiaky, celozrnné pečivo atď. ) Komplexne sacharidy by mali tvoriť v jedálničku väčší podiel ako jednoduché cukry. Množstvo prímu sacharidov je individuálny, závisí od telesného typu, či máš tendenciu ľahko priberať telesný tuk alebo problém pribrať. Viac info o tom aký ste typ či endomorf, ektomorf alebo mezomorf najdete tu: https://prohormony.sk/sk/16-osobnosti

Zdravé tuky ovplivňuje pozitívne hladinu testostéronu , sú zdrojom esencialných mastných kyselin a taktiež mnohých antioxidantov. Preto by tuky bezpochybne nemali chýbať v našom jedálničku.Zdroje zdravých tukov ( orechy , olivový olej kokosový olej , ryby ) , primerane množstvo prímu tukov by sa malo pohybovať od 0,8 g až 1 g na kg telesnej hmotnosti .
martinrr
Odborník na výživové doplnky a prohormóny
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 06.07.2015

Re: Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa Jacobb » 10.01.2016

Zdravým rád by som sa spýtal ako je to s užívaním PH v období diéty , keď je človek v kalorickom deficite a príjem sacharidov a tukov je nízky. Dajú sa očakávať prírastky svalovej hmoty ? Napríklad pri užívaní produktu Viking ? Neaké osobné skúsenosti ?
Jacobb
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 10.01.2016

Re: Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa martinrr » 19.01.2016

Užívanie PH v období diéty je možné ale je potrebné zvoliť vhodný prohormon a to napríklad Demonize , Epivar , EpiTren6 . Čo sa týka svalových prírastkov v diéte , tak sú malé . Účelom PH v diéte je aby svaly boli kvalitné , tvrdé a čo s najmenším podielom tuku.
martinrr
Odborník na výživové doplnky a prohormóny
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 06.07.2015

Re: Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa Hector » 13.03.2017

Suplementy a Prohormóny

V tomto článku sa budeme venovať problematike doplnkov výživy vo vzťahu k prohormónom (ďalej len PH).
V úvode je nutné si uvedomiť, že nie je vhodné spájať tieto dve kategórie do jedného celku, pretože každý z nich tvorí samostatnú kategóriu. Najčastejší problém začiatočníkov spočíva v tom, že investujú veľké peniaze do doplnkov výživy, pričom ich strava je na nedostačujúcej úrovni. Suplementy resp. doplnky výživy už podľa názvu slúžia len na doplnenie vášho výživného plánu. Očakávať od samotných doplnkov zázraky je mylné.

Prečo by sme mali užívať popri PH aj suplementy?

Z jedného veľmi dôležitého dôvodu. PH sú látky, ktoré v ľudskom tele konvertujú na skutočné hormóny. V dostupnej literatúre sa môžete dozvedieť, že hormóny výrazným spôsobom ovplyvňujú syntézu proteínov. Ak si túto skutočnosť rozmeníme na drobné, účinok PH nebude taký veľký, ak telu neposkytneme dostatočné množstvo proteínov. Časť z nich odporúčame prijať v strave, asi jednu tretinu by ste mali do tela dostať prostredníctvom doplnkov výživy (proteínové nápoje, aminokyseliny). Časť z nich si v stručnosti rozoberieme:

Proteínové koktaily: proteín je z nášho pohľadu základným doplnkom výživy, ktorý bez ohľadu na obdobie prípravy vo vašom pláne nesmie chýbať. V objemovom období odporúčame konzumovať proteíny s obsahom bielkovín minimálne 50%. Ak chcete vaše svalstvo vyrysovať a zbaviť sa tuku, odporúčame bielkovinové preparáty s obsahom bielkovín nad 70%. Podľa dlhodobých vedeckých štúdií a skúseností ľudí je najhodnotnejší zdroj bielkovín srvátka a to najmä v období po tréningu, kedy oceníte rýchlosť jeho vstrebávania. V iných obdobiach dňa môžete využívať rôzne mixy zdrojov bielkovín (mliečny, vaječný), pred spaním odporúčame užívať micelárny kazeín, ktorý sa trávi pomerne dlhú dobu a zabezpečíte vašim svalom niekoľkohodinový prísun kvalitnej výživy.



Aminokyseliny: sú podobné proteínom s rozdielom, že sú telom lepšie a najmä rýchlejšie prijaté. Sú to drobné častice, ktoré keď sa poskladajú do jedného celku tvoria bielkoviny. Nechceme vás zaťažovať odbornými textami, na to, aby ste pochopili význam problematiky vám postačia základné, nosné informácie. Odporúčame vám konzumovať:

BCAA (aminokyseliny s rozvetveným reťazcom - valín, leucín a izoleucín). Ich uplatnenie nájdete najmä v období pred súťažou, kedy sa v strave redukuje príjem sacharidov. BCAA slúžia na ochranu svalovej hmoty.
Komplexné aminokyseliny – obsahujú komplexné spektrum aminokyselín z rôznych zdrojov. Odporúčame ich konzumovať počas celého roka.
Glutamín – rovnako ako BCAA aj on má svoje uplatnenie najmä v obdobiach diét, kedy ja na telo kladený veľký tlak, či už v podobe veľkej frekvencie tréningu, alebo zníženého kalorického príjmu. Glutamín udržuje pozitívnu dusíkovú bilanciu a pozitívne ovplyvňuje imunitný systém.


Nemusíte sa obávať, suplementy a PH môžete navzájom bez obáv kombinovať a výber je len na vás. Pozor by ste si mali dávať jedine, ak by ste chceli navzájom kombinovať predtréningové nakopavace, ktoré obsahujú kofeín. Tiež sú nevhodné v kombinácií so silnými spaľovačmi tukov. Príliš veľa kofeínu môže spôsobiť problémy ako sú bolesti hlavy, nepokoj, búšenie srdca a nespavosť. Tu odporúčame vybrať si vždy len jeden produkt.
Hector
Odborník na výživové doplnky a prohormóny
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 07.07.2015

Re: Prohormóny a výživa

Príspevokod užívateľa piterko » 21.04.2017

doporucul by som zamerat sa na:
1) zvyseny prijem vitaminov a mineralov + omega 3 6 9, koenzym q10, serapeptaza, kolostrum, extr. z kordyceps
2) zistit si, ktora konvertovana latka co robi s glukozou a inzulinom a tomu celemu usposobit prijem zivin
3) klbovka, nepodcenit zlozenie

V pripade, ze neviem ako moje telo reaguje na prijem bielkovin a kolko ich realne potrebujem, sposob na zistenie optimalneho mnozstva je jednoduchy:
1) zozeniem si indikacne papieriky s patricnou legendou na preukazovanie obsahu fyziologickych latok v moci (napr kompava)
2) zacnem na referencnom prijme bielkovin 2g/kg hmotnosti tela aspon 3 suvisle dni
3) nasledujuci den rano si spravim test mocu, kde urcim obsah bielkovin v g/l a hodnotu pH mocu
4) podla obsahu a hodnoty pH uberiem alebo pridam nasledujuce 3 dni prijem bielkovin a test opakujem, kym sa nedostanem do pozadovanych hodnot(ktore su zname)
Obrázok

nie je zac :)
tréner III.stupňa SAFKST
Užívateľov profilový obrázok
piterko
Príspevky: 451
Dátum registrácie: 16.10.2009


Návrat na "Prohormony (všetko o prohormónoch)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní