DREPY (info + ukážky prevedenia)

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Paťo » 19.01.2016

Dobre, dik za odpovede ;)
Paťo
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 25.07.2012


Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Dante Flyshit » 20.01.2016

Zasa by som povedal, že ani na toto neni jednoznačná odpoveď.

Svalovica nastáva zvyčajne vtedy, ak vykonávaš záťaž na ktorú nie je tvoje telo zvyknuté. Povedzme že si šiel mesiac drepy 3x10 s 70 % maxka a naraz tam lupneš 5x3 s 90 %, tak pravdepodobne budeš mať svalovicu. Čo ale vieme, že pre pokrok je dôležité občas (povedzme raz za 4-8 týždňov) meniť parametre tréningu, netrénovať vždy úplne rovnako.

Takže áno aj nie. Svalovka je zlá lebo predlžuje regeneráciu a teda obmedzuje frekvenciu tréningu (čo je dôležitá premenná), na druhej strane, ak zmeníš občas parametre tréningu (zmena objemu, intenzity, prevedenia cviku...), tak sa svalovke zrejme nevyhneš.

Osobne by som celkovo tréning rozdelil na akési "bloky" kde budeš trénovať istý čas vytrvalosť kým si telo nezvykne, potom to isté povedzme s objemovým tréningom a nakoniec dáš silovku. Svalovke sa zo začiatku jednotlivých cyklov nevyhneš (mne sa to nikdy nepodarilo), ale po pár tréningoch to ustúpi.

Uzavrel by som to asi tak, že mať svalovku vkuse je hlúposť, ale do istej miery je nevyhnutná lebo telo ti dáva najavo, že sa musí prispôsobovať niečomu novému.
Dante Flyshit
Príspevky: 4938
Dátum registrácie: 22.12.2009

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Vinnie » 21.01.2016

trénovať vytrvalosť ? to čo si pod tým akože predstavuješ ? :D
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 3468
Dátum registrácie: 22.09.2010

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Dante Flyshit » 21.01.2016

Zaradíš vyšší počet opakovaní v sérii.
Dante Flyshit
Príspevky: 4938
Dátum registrácie: 22.12.2009

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Vinnie » 21.01.2016

skús byť konkrétnejší
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 3468
Dátum registrácie: 22.09.2010

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Dante Flyshit » 21.01.2016

Aby bolo jasné, vytrvalosť bol len príklad, trénuj si kľudne plyometriu alebo čokoľvek, ja som len popísal spôsob, ako to robím (nielen) ja.

Ale aby som odpovedal k veci, konkrétne ja zaradzujem zhruba 4 týždňový tréningový blok, kde si vyberiem 1-2 asistenčné cviky ku každému zo základných cvikov (napr. overhead drep a zercher drep ako asistenti k zadnému drepu), každý cvik idem v rozsahu 3-5 sérii po 8-12 opakovaní s pauzami medzi sériami do 2 minút. Niekomu sa to možno zdá OK, ale ja som zvyknutý trénovať skôr na maximálnu a dynamickú silu (nízky počet opakovaní, dlhé pauzy), takže aj toto je celkom očistec. Niekto zaradzuje v tejto fáze prípravy aj série o 15-20 opakovaniach.

Ide tam len o to, aby si netrénoval vkuse rovnako, ale aby si trochu šokoval telo, zapojil iné svalové vlákna.
Dante Flyshit
Príspevky: 4938
Dátum registrácie: 22.12.2009

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Vinnie » 21.01.2016

no lenže to nie je tréning vytrvalosti, ale úplne bežný tréning zameraný na hypertrofiu. ale chápem ako si to myslel. mne išlo čisto len o slovíčkarenie. vytrvalostný tréning a hypertrofický tréning je niečo celkom iné totižto.

a čo sa týka rôznych spôsobov šokovania svalov, tak o tom by som vedel napísať 10 A4iek :D
"existuje aj neaky doplnok na rast a hrubku koko..? pocul som vraj ze Nitrix"
Užívateľov profilový obrázok
Vinnie
Príspevky: 3468
Dátum registrácie: 22.09.2010

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa mtko » 22.01.2016

tak napíš
fat'n'weak
Užívateľov profilový obrázok
mtko
Príspevky: 1235
Dátum registrácie: 25.12.2013
Bydlisko: mesto snov

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa zvratkyakrv » 11.02.2016

Opäť na tému "parallel vs ATG" , zdá sa mi to zaujímavé:
https://www.t-nation.com/training/best- ... y-to-squat

Záver je zhruba ten, že takmer vždy treba drepovať len do hĺbky, pri ktorej dokážeš udržať stabilitu, pevnosť/ napätie a správnu pozíciu tela. Čiže ak máš robiť silou mocou drepy ATG s blbou technikou, resp. strácaš od určitej hĺbky stabilitu atď, tak je to hovadina.
Tou ideálnou hĺbkou je myslený +- paralel, to by mal dať každý.
Prípadný "hate" smerujte na autora článku, ja som to postol iba pre zamyslenie :)
Drepujem 3x do týždňa. Nemôžem z toho dostať "ploché nohy" ?
zvratkyakrv
Príspevky: 847
Dátum registrácie: 10.12.2014

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Dante Flyshit » 11.02.2016

Samozrejme že to tak je. Práve teraz to riešime s kamošom, doteraz drepoval ATG ale robí dole buttwink, tak som mu poradil nech sa najprv zameria na odstránenie tohto problému, nech drepuje pokiaľ ho pustí flexibilita a potom keď to napraví, nech si robí ATG. Moc ma nepočúva :D Ale chápem to, ja som tiež roky nikoho nepočúval a robil si po svojom. Najhoršie je, že ak chceš čokoľvek napraviť tak sa často treba vrátiť o x krokov nazad a to nie každé ego znesie :D
Dante Flyshit
Príspevky: 4938
Dátum registrácie: 22.12.2009

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa Bogi » 12.02.2016

Ja som tiez toho nazoru ze nech vacsina ludi ide paralel alebo tesne pod.Vacsina ludi ajtak nema mobilitu na ATG drep a stehna aj sila narastu aj z drepov po paralel.Na druhu stranu tiez vela ludi robi plytke drepy a to aj ti co si myslia ze idu po paralel.Castokrat si myslia ze to je paralel no je to ledva polovicny drep.
Užívateľov profilový obrázok
Bogi
Príspevky: 2037
Dátum registrácie: 30.09.2014
Bydlisko: Bratislava

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa mar55 » 12.02.2016

Diky chalani, bo s vacsimi vahami som sa hanbil, ze hlboky nedam uplne, tak som kludny :D
mar55
Príspevky: 3055
Dátum registrácie: 20.11.2014
Bydlisko: Bratislava/Komárno

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa zvratkyakrv » 12.02.2016

Drep po paralel,prípadne mierne nad paralel, ke´d sa všetko robí správne ( pevnosť, stabilita, správna pozícia tela) je efektívnejší než "upotený" ATG drep. Skrátka, ke´d všetko robíš správne, tak to má väčší prínos aj napriek tomu, že to nie je ATG.
Samozrejme, že to nesmie slúžiť ako výhovorka, ke´d sa robia štvrťdrepy. Na mobilite bedier, členkov treba pracovať, ale tiež to nejde donekonečna.
Niekto má bedrový kĺb uložený hlbšie, niekto plytšie+ ďalšie veci ohľadne telesnej konštrukcie, to sú limitné veci pre tú hĺbku.
Drepujem 3x do týždňa. Nemôžem z toho dostať "ploché nohy" ?
zvratkyakrv
Príspevky: 847
Dátum registrácie: 10.12.2014

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa noGainz » 12.02.2016

taktiez sa vzdy nejakymi par minutami mobility drillov da instante o par stupnov zlepsit mobilita prakticky kdekolvek, takze paralel je povinne minimum.
noGainz
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: 01.01.2015

Re: DREPY (info + ukážky prevedenia)

Príspevokod užívateľa zvratkyakrv » 12.02.2016

taktiez sa vzdy nejakymi par minutami mobility drillov da instante o par stupnov zlepsit mobilita prakticky kdekolvek, takze paralel je povinne minimum.
Jj. To som písal, že to netreba zanedbávať (osobne vyskúšané).
Človeče, teraz mi docvaklo, že si neodpísal nič ironické, nelezie na teba nejaká choroba ????? :twisted:
Drepujem 3x do týždňa. Nemôžem z toho dostať "ploché nohy" ?
zvratkyakrv
Príspevky: 847
Dátum registrácie: 10.12.2014


Návrat na "Tréning a cviky (tréningy, tréningové plány, ako cvičiť)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Juliana0987 a 4 neregistrovaní